در حوزه کیفیت و بهره وری تحولات زیادی در عرصه های بین المللی رخ داده این در حالی است که در کشور ما این حوزه متولی جدی و شناخته شده ای ندارد.

به گزارش خبرنگار  صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران: دکتر روح اله رازینی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق در نشست آسیب شناسی کیفیت و بهره وری در صنایع ایران گفت: تجربه کشورهای موفق در کیفیت و بهره وری نشان می دهند که بومی سازی بهره وری و کیفیت بیشتر از خواستگاه های فرهنگی و اجتماعی آنها در امر ارتقاء کیفیت و بهره وری نقش داشته است و الگو برداری ما از نتایج کار آنها بوده است و نه از روش کار آنها و از چگونگی رسیدن به نتیجه در حوزه بهره وری و کیفیت غافل بوده ایم.

وی افزود: در اسناد بالا دستی ما مثل برنامه 5 ساله کشور در هر دوره ،نگاه ما به مقوله کیفیت و بهره وری شفاف تر و روشن تر از دوره قبلی بوده و این موضوع کمک زیادی در توجه به این حوزه داشته و دارد.

وی با بیان این که میزان کیفیت نشان دهنده عملکرد سازمان هاست تصریح کرد: در حوزه تولید ملی از لحاظ فرهنگی در جهت تقویت تولید ملی و استفاده از کالای ایرانی فرهنگ سازی می کنیم و سازمان های ما باید بتوانند فضای رغبت و انگیزه را در کالاهای خود ایجاد کنند.

وی با بیان این که کیفیت بالاتر از مفهومی است که در حال حاضر رایج است یادآور شد: بررسی های حوزه های علمی نشان می دهد که نگاه صاحبنظران در این حوزه و در جهت توجه و ارتقاء این حوزه است./ع2
برچسب ها: کیفیت ، عرصه ، بهره وری ، فرهنگ ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار