رئيس اتحاديه مشاوران املاک کشور گفت: از اول فروردين ماه تاکنون 5 هزار و 670 قرارداد مسکن در سامانه املاک و مستغلات کشور ثبت شده است.

مصطفي قلي خسروي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: وضعيت بازار مسکن در حال حاضر ارتباط چنداني با نوسانات موجود در بازار ارز ندارد.

خسروي با اشاره به اينکه مصالح ساختماني از جمله آهن، ميلگرد و گچ تاثيرپذير از بازار ارز هستند گفت: افزايش قيمتي که مصالح ساختماني در چند ماه گذشته با ‌آن مواجه هستند ناشي از نوسان بازار ارز بوده است.

رئيس اتحاديه املاک کشوري در ادامه تصريح کرد: ساماندهي بازار ارز مي تواند نقش موثري در کنترل بازار مصالح ساختماني داشته باشد.

خسروي با بيان اينکه بازار مسکن در حالت رکود انتظاري به سر مي برد افزود: عرضه مسکن و کنترل بازار براي متعادل کردن قيمت مسکن نقش موثري دارد.

وي در ادامه اظهار داشت: ميزان قراردادهاي ثبت شده در سامانه املاک و مستغلات کشور از اول فروردين ماه تاکنون 5 هزار و 670 قرارداد بوده که نشان دهنده رونق بازار مسکن است.

خسروي در خصوص وضعيت اجاره و رهن در نيمه دوم امسال گفت: نرخ اجاره و رهن در فصل پائيز تغيير نکرده و همچنين تعداد متقاضيان اجاره و رهن نيز در اين ميان کاهش يافته است./س
برچسب ها: املاک ، مستغلات ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار