يک کارشناس سياست خارجي گفت: پيشنهاد جايگزيني فاروق الشرع به جاي بشار اسد باشكست رو به رو شده و به نوعي تقلاي سياسي غرب بعد از شکست اجراي طرح ليبي در سوريه است.

مجيد صفاتاج در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه پيشنهاد دولت‌هاي غربي مبني بر تعيين جانشين براي بشار اسد، دخالت علني در سياست داخلي سوريه است، گفت: غرب با پيشنهاد جايگزيني معاون بشار اسد به جاي وي به دنبال اين است تا ساختار سياسي فعلي سوريه را حفظ كرده تا در آينده بتواند به صورت تدريجي و آرام تغييراتي را در راستاي اهداف خود در نظام سياسي اين كشور اعمال كند.
 
وي تصريح کرد: هدف غرب از اجراي اين طرح و پيشنهاد جايگزيني فاروق الشرع با بشار اسد در حقيقت تلاشي است براي بر هم زدن روابط جريان‌هاي سني و علوي در نظام سوريه تا با مقابل هم قرار دادن اين دو جناح بتواند ايجاد فرصت كرده و و از آن در جهت رسيدن به اهداف شوم خود حداكثر بهره را ببرد.
 
اين كارشناس سياست خارجي در پايان با اشاره به اعلام پايبندي سني‌ها و به خصوص فاروق الشرع به نظام كنوني سوريه و بشار اسد خاطر نشان كرد: اين طرح غرب نيز با شکست رو به رو شده و به نوعي تقلاي سياسي غرب بعد از شکست اجراي طرح ليبي در سوريه است.
 
انتهاي پيام/

پ2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار