به گزارش
گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش زهره طبيبزاده نوري با بيان اينكه تخصصي شدن مدارس بر اساس توانايي دانشآموزان ميتواند منجر به استعداديابي آنها شود، افزود: در سيستم آموزش و پرورش كشور تقسيمات استعداديابي از دبيرستان آغاز شده كه در اين مقطع ميتوان تا حدودي تواناييهاي كودكان را شناسايي كرد.
نماينده مردم تهران و ري و شميرانات در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: ضروري است كه سطح تخصصي شدن آموزش را در سنين پايينتر و در مقاطع ابتدايي اجرا كنيم.
اين نماينده مجلس نهم با تاكيد بر اينكه دانشآموزان بايد سطحي از دروس پايه را به درستي ياد گيرند؛ اظهار داشت: يادگيري دروسي مثل رياضي براي استفاده در محاسبات اوليه زندگي ضروري است ولي ميتوان آموزش اين دروس را در كنار رشتههاي مورد علاقه دانشآموزان قرار داد.
وي با مثبت ارزيابي كردن روش تخصصي شدن آموزش مدارس كشور تصريح كرد: اين اقدام بسيار خوبي است چراكه استعداد كودكان به زودي شناسايي شده و بر اساس آن پرورش مييابند.
طبيبزاده نوري تغيير عملكرد آموزش و پرورش از حالت تئوري و نظري را بهترين راهكار دانست و متذكر شد: سيستم آموزش و پرورش بايد به يك آموزش آزمايشگاهي و كارگاهي تبديل شود چراكه اين روش بهترين راه براي كشف توانايي دانشآموزان به شمار ميرود.
نماينده مردم تهران و ري و شميرانات در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه براي تحقق تخصصي شدن نظام آموزشي بايد در دبستانها آزمايشگاهها و كارگاههاي تخصصي، حرفه و مشاغل مختلف وجود داشته باشد افزود: به عنوان مثال كودكي كه استعداد هنر سفالگري دارد نيازمند تجهيزات و وسايلي است كه بتواند تواناييهايش را به عرصه ظهور بگذارد.