استاندار خوزستان گفت: توسعه صنایع تبدیلی بخش شیلات در خرمشهر می توان صادرات به کشور عراق را توسعه دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،سید جعفر حجازی در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه سفر به خرمشهر، این شهر را پایتخت مقاومت ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: کار کردن برای توسعه و عمران خرمشهر یکی از اهداف دولت است زیرا این شهر در هشت سال دفاع مقدس آسیبهایی فراوانی به خود دید.
حجازی عنوان کرد: عمران و آبادی خرمشهر و سایر شهرهای آسیب دیده از جنگ یکی از اهداف دولت نهم و دهم بوده و خوشبختانه در مدت هفت سال اخیر فعالیتهای مطلوبی برای احیای شهرستان خرمشهر صورت گرفت است.

وی افزود: یکی از مشاغلی که می تواند باعث توسعه و عمران شهر شود، توجه به صنایع شیلات و گسترش طرحهای پرورش ماهی در این شهرستان است زیرا خوشبختانه با پیشرفتهایی که در بخش شیلات استان داشته ایم، این صنعت به شغلی پردرآمد تبدیل شده است.

استاندار خوزستان با اشاره به راه اندازی مجتمع پرورش ماهی احمدیان در خرمشهر عنوان کرد: راه اندازی این مجتمع که اتفاقا متقاضیان فراوانی برای مشارکت در آن وجود دارند می توان باعث اشتغالزایی برای 500 نفر به صورت مستقیم شود.

حجازی عنوان کرد: فعلا این طرح در دو هکتار راه اندازی می شود قرار است در آن هفت هزار تن ماهی تولید شود.

وی توجه به صنایع تبدیلی در کنار این مجتمع را ضروری دانست و گفت: به همان اندازه که این مجتمع می تواند باعث اشتغالزایی باشد، راه اندازی صنایع تبدیلی کنار آن نیز می تواند باعث ایجاد شغل شوند.

رئیس کارگروه توسعه کشاورزی استان خوزستان ادامه داد: با راه اندازی صنایع تبدیلی در کنار مجتمع ماهی احمدیان خرمشهر که باید در اولویت اداره کل شیلات خوزستان قرار بگیرد، می توان به توسعه صادرات ماهی به کشور عراق بیشتر امیدوار باشیم./س
 
برچسب ها: توسعه ، صنایع ، تبدیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.