قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خراسان رضوی گفت : به همت متخصصان و پژوهشگران، کشور ایران در حال حاضر تولید یک سوم علم خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد ،  محمود شبستری در همایش تولید علم که با حضور پروفسور سمیعی رئیس فدراسیون جراحان اعصاب جهان در مشهد برگزار شد با اشاره به جهش علمی کشور اظهار داشت : بر اساس گزارش نشریه نیچر در سال 2012، کشور ایران در حال حاضر در رتبه شانزدهم تولید علم در جهان و نخست منطقه قرار دارد .

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد میزان جهش علمی کشور ایران را در سال 2011 بیست درصد اعلام کرد و  تصریح کرد : کشور ایران در جهش علمی رتبه نخست جهان را به خود اختصاص داده است .

  محمود شبستری خاطر نشان کرد : بر اساس ارزیابی این نشریه اگر تولید علم در ایران به همین روال باشد در سال 2018 رتبه چهارم جهان را به خود اختصاص می دهد .

 قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خراسان رضوی با اشاره به اینکه کشور ایران درسال 2004 سهمی از تولید علم یک درصد جهان نداشت افزود : با تلاش پژوهشگران و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد علمی ، در حال حاضر یک درصد تولید علم جهان به کشور ایران اختصاص دارد

محمود شبستری با اشاره به اینکه تعداد دانشمندان ایرانی یک درصد جهان در حال افزایش است گفت : در سال 2011 سه استاد دانشگاه های کشور جزء یک درصد جهان بود و در سال 2012 به شش دانشمند افزایش یافت که یکی از دانشمندان استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد است .

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد :  افزایش تعداد مجلات نمایه شده در پایگاه بین المللی اسکوپوس از 21 مجله به 79 مجله و افزایش 10 برابری تعداد مقالات نمایه شده دانشگاههاب علوم پزشکی در پایگاههای بین المللی از 658 به شش هزار  605 مقاله در طی هشت سال گذشته از دیگر موفقیتهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه علم به شمار می رود .

 محمود شبستری با اشاره به اینکه در حال حاضر در رشته داروسازی رتبه شانزدهم جهان را به خود اختصاص داده است اظهار کرد: در دیگر گروههای علوم پزشکی نیز باید تلاش شود که رتبه های برتر منطقه ای و جهانی دست بیابیم .

 وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با  هفت هزار دانشجو ، هفتصد عضو هیئت علمی و بیش از 300 پژوهشگر تحصیلات تکمیلی نقش موثری در تولید علم کشور ایفا می کند اضافه کرد: تولید مقالات منجر به تولید محصول مهمترین هدفی است که در این دانشگاه دنبال می شود و به همین منظور ایجاد شرکتهای دانش بنیان و صندوق های حمایت از پژوهشگران در دستور کار قرار گرفته است .

 قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در چند سال اخیر موفقیتهای چشمگیری در تولید علم کشور داشته است خاطرنشان کرد: در حال حاضر این دانشگاه در رتبه سوم علمی کشور پس از دانشگاههای تهران و شیراز قرار دارد .

 محمود شبستری با ابراز خرسندی و قدردانی از حضور پروفسور سمیعی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد : حضور این استاد برجسته جهانی در این دانشگاه فرصت مهمی برای دانشجویان و اساتید این دانشگاه ایجاد کرده است که از تجربیات ایشان استفاده کافی را ببرند./ب

برچسب ها: تولید ، علم ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.