مدیر گروه خدمات بیمه ای بانك كشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی 91-90، یك هزار و 400 میلیارد ریال غرامت در بخش های مختلف به كشاورزان بیمه گذارخسارت دیده پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،'جهانپور معماریان' در جمع خبرنگاران با اشاره به اینكه از جمله ابزارهای حمایتی برای كشاورزان ، بیمه كشاورزی است ، اظهار داشت: از این میزان 240 میلیارد ریال حق بیمه ای است كه از كشاورزان جمع آوری شد و مابقی از منابع خود بانك پرداخت شده است.

وی افزود: در حال حاضر 107مورد بیمه ای ، تحت پوشش بانك كشاورزی است كه در بخش های مختلف منابع طبیعی، باغات، زراعت، دام و طیور و آبزیان فعالیت می كند و به بیش از 110 هزار نفر از بهره برداران، این خدمات بیمه ای ارائه می شود.

معماریان با اشاره به اینكه بیش از 50 درصد كشاورزان بیمه هستند ،گفت: صندوق بیمه كشاورزی باید اعتبارات بیشتری داشته باشد تا بتواند كشاورزان بیشتری را تحت پوشش قرار دهد.

مدیر گروه خدمات بیمه ای بانك كشاورزی خوزستان ادامه داد: در بخش زراعت 78 هزار بیمه گذار ( كشاورز ) با داشتن سطح اراضی كشاورزی معادل 908 هزار هكتار، دربخش باغات 22 هزار نفر با سطحی معادل 30 هزار هكتار، درزمینه محصولات دامی شش هزار نفر با سطحی معادل 300 هزار واحد دامی، دربخش مرتع 125 نفر با سطح 110 هزار هكتار از مناطق منابع طبیعی و 109 واحد آبزی پروری با دو هزار هكتار تحت پوشش حمایتی هستند.

وی اضافه كرد: در بخش آبزیان عمده ترین خسارت مربوط به سایت های میگو بوده است كه موفق شدیم با پرداخت خسارت تعداد زیادی از فعالان در این حوزه را به ادامه كار ترغیب كنیم .

معماریان گفت: در سال 91-90 یك هزار و 200 میلیارد ریال غرامت در بخش زراعت، 100 میلیارد ریال در بخش باغات، 17 میلیارد ریال در بخش دام، دو میلیارد ریال مراتع و هفت میلیارد ریال در بخش آبزیان پرداخت شد.

مدیر گروه خدمات بیمه ای بانك كشاورزی خوزستان افزود: در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و استفاده از توانمندی های بخش خصوصی، 600 نفر از فارغ التحصیلان كشاورزی در 14 شركت بیمه ای متمركز شدند كه كار بیمه گری و ارزیابی را انجام می دهند.

وی ادامه داد: استانداردسازی روش های ارزیابی خسارت و غرامت در كاهش نسبی شكایات تاثیر زیادی داشته است.

معماریان از جمله دیگر خدمات را تهیه شناسنامه برای باغات، تقویت شبكه نظارت، افزایش تعداد كارگزاران و آموزش روستاییان عنوان كرد.

مدیر گروه خدمات بیمه ای بانك كشاورزی خوزستان با اشاره به اینكه در سطح كشور تفاوت خسارت پرداختی با حق بیمه دریافتی 14 هزار و 500 میلیارد ریال می باشد كه 10 درصد به استان خوزستان مربوط می شود ، خاطرنشان كرد: این میزان تفاوت باید هرچه زودتر پرداخت شود و صندوق بیمه كشاورزی مورد توجه ویژه قرار گیرد تاخدمات بهتری به كشاورزان ارائه شود.

وی اضافه كرد: حمایت دولت به بیمه كشاورزی باید افزایش یابد چون ارتباط مستقیم با كشاورزان دارد.

معماریان در خصوص سیستم الكترونیكی بیمه كشاورزی ایران (سابكا) گفت: این سامانه به منظور همگام بودن با پیشرفت تكنولوژی و ارایه خدمات به روز و اثر گذار به كشاورزان راه اندازی شد تا صحت و دقت در انجام امور افزایش یابد.

مدیر گروه خدمات بیمه ای بانك كشاورزی خوزستان تصریح كرد: به منظور كاهش ضریب خسارت باید مدیریت ریسك در واحدهای تولیدی اجرا شود تا مجریان و بهره برداران با رعایت موارد لازم، بیمه را به عنوان یك ابزار امنیتی داشته باشند.

وی با اشاره به ویژه بودن بخش كشاورزی اظهارداشت: تولید سالانه بیش از 13 میلیون تن به ارزش 70 هزار میلیارد ریال و ارتباط آن با تولید مستقیم و غیر مستقیم اشتغال، تامین مواد غذایی و مواد اولیه نشان دهنده اهمیت این بخش در معیشت مردم است.

معماریان با اشاره به هفته كاهش اثرات بلایای طبیعی از 15 تا 21 مهرماه گفت: ایران دهمین كشور بلاخیز جهان است و خطرات طبیعی از جمله سیل، زلزله، طوفان و تگرك و خشكسالی های متوالی در استان، بخش عظیمی از منابع را خارج كرده است.

مدیر گروه خدمات بیمه ای بانك كشاورزی خوزستان افزود: بخش كشاورزی با ریسك های فراوانی از جمله ریسك های طبیعی، اجتماعی، اقتصادی و نوسانات نرخ سود و ریسك های نهادی یا سیاست گذاری مواجه است كه ابزارهای زیادی از جمله بیمه كشاورزی برای مقابله با این ریسك ها فراهم شده است.

وی گفت: بیمه كشاورزی ابزاری نوین حمایتی در خدمت به كشاورزان است كه از سال 63 در مجلس مصوب شد و با كمك شعب گسترده و كارشناسان بانك كشاورزی در استان و كشور كار حمایت از بخش كشاورزی را انجام می دهد. /س
برچسب ها: غرامت ، کشاورزان ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.