مديركل حوزه رياست سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور و رییس کل موزه ملی ایران با بيان اينكه هم اكنون 30 درصد از صادرات خدمات در دنيا در اختيار صنعت گردشگري است، تاكيد كرد: توسعه گردشگري تقويت بسياري از صنايع وابسته را در پي خواهد داشت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، محمدپور در آيين افتتاح هتل قصر شهرستان اسكو، افزود: بيش از 9 درصد مشاغل حال حاضر دنيا را صنعت گردشگري در اختيار دارد، كه فرابخشي بودن دليل ميزان بالاي اشتغال مستقيم و غير مستقيم از اين صنعت است.

وي با بيان اينكه گردشگري روي مشاغلي كه حتي تصور نمي كنيم نيز تاثير دارد، تصريح كرد: براي آغاز حركت عدم وابستگي به نفت و خروج از اقتصاد تك محصولي در كشور نيازمند بهره برداري از تمام ظرفيت هاي گردشگري هستيم.

محمدپور كليد خروج از اقتصاد تك محصولي را در دست گردشگري دانست و گفت: بخش خصوصي در زمينه رسيدن به اهداف در نظر گرفته شده در حوزه گردشگري نقش اصلي را ايفا مي كند.

مدير موزه ملي ايران با بيان اينكه بايد از ظرفيت ها و تسهيلات براي كمك به سرمايه گذار بخش خصوصي بهره گرفت، تاكيد كرد: همانطور كه رياست سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور در جلسه اي عنوان كرد، بايد دست سرمايه گذاران را بوسيد كه هم شغل و سرمايه ايجاد كرده و هم نقشي اساسي در رونق صنعت گردشگري كشور دارند.

محمدپور از ايجاد منابع براي سرمايه گذاران از سوي دولت خبر داد و گفت: علاوه بر تخصيص بخشي از اعتبارات صندوق توسعه ملي براي اعطاي تسهيلات به سرمايه گذاران، امكاني فراهم شده كه از محل واگذاري شركت هاي دولتي نيز مبالغي به بخش خصوصي و سرمايه گذاران صنعت گردشگري اختصاص يابد.

وي همچنين همكاري مديران ارشد دولتي در استان و شهرستان هاي مختلف به ويژه فرماندار شهرستان اسكو با سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي را فرصتي ذي قيمت و قابل تقدير عنوان كرد.

يادآور مي شود، هتل قصر اسكو، در هفت طبقه و 30 اتاق، پاركينگ و رستوران با حضور مشاور عالي و مديركل حوزه رياست سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور، جمعي از مديران استاني، فرماندار شهرستان اسكو، تعدادي از مديران شهرستان و جمعي از افراد مرتبط با صنعت گردشگري آذربايجان شرقي افتتاح شد. /س

 

 

برچسب ها: توسعه ، گردشگری ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.