افزایش شدید خودکشی نظامیان آمریکایی در چند سال اخیر و خصوصا در سال 2012 باعث شده است تا فرماندهان ارشد و سیاسیون آمریکایی به فکر راه چاره ای برای این مسئله باشند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بر اساس آمار منتشر شده نیمی از نظامیان آمریکایی که دست به خودکشی می زنند این عمل را به وسیله سلاح های گرم شخصی خود انجام می دهند.

این مسئله باعث شده است تا نظامیان ارشد آمریکایی به فکر تصویب قانونی باشند که بر اساس آن نظامیان در خطر خودکشی حق نگاه داری سلاح شخصی را نداشته باشند.

البته از همین آغاز به نظر می رسد که بسیاری از گروه های طرفدار آزادی حمل سلاح با شعار حمایت از آزادی داشتن سلاح توسط شهروندان آمریکایی با این قانون مخالفت کنند.

بسیاری معتقد هستند که روابط این گروه ها با شرکت های بزرگ اسلحه سازی و در میان بودن مبالغ بسیار کلان در بازار سلاح های شخصی در آمریکا از جمله دلایل این گونه مخالفت ها است.

فرماندهان نظامی معتقد هستند که مشکل اصلی به سلاح های شخصی نظامیان باز می گردد. فرماندهان نظامی به راحتی می توانند دسترسی نظامیان مشکل دار را به انواع سلاح و یا مواد خطرناک نظامی که در پادگان ها موجود است محدود و یا به طور کل قطع کنند، اما مشکل این است که این افراد می توانند به راحتی از یک فروشگاه تعداد زیادی سلاح به همراه مهمات تهیه کنند.

بر اساس آمار منتشره در سال 2009 میلادی 285 نفر از اعضای فعال نیروهای مسلح آمریکا به همراه 24 نفر از نیروهای رزرو این کشور خودکشی کرده اند.

در سال های 2010 و 2011 میلادی این عدد آنچنان تغییر نداشته است ولی به نظر می رسد که سال 2012 از سایر سالها خونبار تر باشد. تا پایان ماه گذشته میلادی 270 نفر از اعضای نیروهای مسلح آمریکا خودکشی کردند که نیمی از آنها از اعضای نیروی زمینی این کشور بودند.

سناتور جیمز اینهوف از کنگره آمریکا در این مورد می گوید: بحث خودکشی نظامیان آمریکا یک تراژدی ملی است که همگان از ارگان های نظامی، کنگره و البته سازمان های دیگر باید برای رفع آن همکاری کنند.

دکتر جاناتان وودسن، مشاور وزیر دفاع آمریکا در امور بهداشتی در این باره می گوید: این یک مسئله مربوط به مسئولیت های نظامی و یا دستورات خشک نیست و بلکه مربوط نیاز و احساس مسئولیتی است که هر شخص نسبت به یک عضو بیمار و در خطر در خانواده دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار