کابوس تجاوز در مراکز نگهداری کودکان بدسرپرست هلند

کمیسیون بررسی کننده شکایت‌ها، تاکنون بیش از 800 گزارش دریافت کرده است که میزان آن سه برابر بیشتر از میانگین وقوع این قبیل حوادث در سطح کشور هلند است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، یکی از معضلات اجتماعی در هلند، سوء استفاده از کودکان است و پس از اتفاقاتی که طی سالهای گذشته در این کشور اروپایی رخ داد، کمیسیونی از سال 2003 میلادی تشکیل شده تا به این موضوع رسیدگی کند و اولین ماموریت آنها نیز تحقیق درباره سوء استفاده از کودکان در مدارس شبانه روزی کاتولیک ها بود که سر و صدای زیادی نیز به همراه داشت.

اکنون نیز این کمیسیون تحقیقاتی بار دیگر دست به کار شده و پس از وصول برخی گزارشات به تحقیق درباره کودکان دارای خانواده های نامناسب پرداخت و اکنون اعلام کرده که سوء استفاده جنسی از کودکانی که از خانواده های نابسامان جدا می شوند و تحت حمایت نهادهای دولتی قرار می گیرند به امری رایج تبدیل شده است.

این کمیسیون اعلام کرده که 23 درصد از این کودکان جدا شده از این خانواده ها، مورد سوء استفاده قرار می گیرند که میزان آن سه برابر بیشتر از میانگین وقوع این قبیل حوادث در سطح کشور هلند است.

رئیس این کمیسیون به رسانه ها اعلام کرده که این نهاد تاکنون بیش از 800 شکایت دریافت کرده است که تاریخچه برخی از آنها به سال ها قبل باز می گردد. 42 مورد از این شکایت ها به خاطر کامل بودن توضیحات و تبعات بد آن، به دادستانی هلند ارجاع شده است.

نکته تاسف بار دیگر در این گزارش این است که بیش از نیمی از موارد سوء استفاده از کودکان، به دست دیگر افراد نگهداری شده در این مراکز که سن و سال بیشتری دارند، صورت می گیرد و در بقیه موارد نیز افراد بزرگسال به عنوان عامل سوء استفاده حضور دارند. همچنین دو سوم قربانیان را دختران تشکیل می دهند که تاثیرات اجتماعی و روحی بسیار بدی بر روی همه افراد قربانی داشته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار