در طي يكسال اخير، يك ميليارد دلار از منابع صندوق انرژي جذب شده است و اين رقم تا پايان امسال به يك ميليارد و 200 ميليون دلار افزايش خواهد يافت.

مهدي فكور مديرعامل شركت نفت مناطق مركزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، از جذب بيش از يك ميليارد دلار سرمايه از محل صندوق انرژي، طي يكسال اخير خبر داد و گفت: جذب 400 ميليون دلار از منابع صندوق انرژي در برنامه سال 90 شركت نفت مناطق مركزي پيش بيني شده بود، اما اين شركت موفق شد طي سال گذشته، 700 ميليون دلار از اين منابع را جذب كند.
 
وي تصریح کرد:  در مجموع طي يكسال اخير، يك ميليارد دلار از منابع صندوق انرژي جذب شده است و اين رقم تا پايان امسال به يك ميليارد و 200 ميليون دلار افزايش خواهد يافت.

**** تولید روزانه 15 هزار بشکه از میادین سروستان و سعادت آباد


 فكور همچنين از پايان طراحي فاز اول طرح ساخت پالايشگاه براي ميادين گازي دي و سفيدزاخور خبر داد و در خصوص توسعه ميادين نفتي شركت بهره برداري نفت و گاز زاگرس جنوبي اظهار داشت: ميادين سروستان و سعادت آباد با هدف توليد روزانه 15 هزار بشكه در فاز اول، در آستانه راه اندازي قرار دارند كه نفت اين ميادين به پالايشگاه شيراز ارسال  و جايگزين نفت خام ارسالي از گچساران خواهد شد.
 
مديرعامل شركت نفت مناطق مركزي ايران، برنامه توليد گاز اين شركت در فصل زمستان را 318 ميليون متر مكعب در روز عنوان كرد و گفت: دغدغه ما توربين هاي ايستگاه تقويت فشار گاز نار بود كه خوشبختانه تعميرات توربين چهارم اين ايستگاه نيز پايان يافت و تامين گاز مردم در زمستان با هيچ مشكلي مواجه نخواهد شد. /ر
 

برچسب ها: سرمایه ، صندوق ، تولید ، روزانه ، بشکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار