رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس با تاكيد بر لزوم تقويت اين مركز به عنوان بخشي از قوه مقننه گفت: نماينده‌بودن رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس به ارتقاي سطح و كارآمدي آن كمك مي‌كند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران كاظم جلالي رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي پيش از ظهر امروز(دوشنبه) در نشست مطبوعاتي خود و در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبني براينكه برخي معتقدند كه با توجه به نقش مهم مركز پژوهش‌ها در امور كشور و حجم بالاي مسئوليت‌ها، رياست اين مركز بايد صرفا رئيس آن بوده و نماينده مجلس نباشد، گفت: طبق روال گذشته، رئيس مركز پژوهش‌ها بايد نماينده مجلس باشد و اين موضوع نيز به اين دليل است كه نماينده مجلس به طور خاص با رئيس، اعضاي هيئت‌رئيسه، رؤساي كميسيون‌هاي تخصصي و ساير نمايندگان مجلس در ارتباط تنگاتنگ بوده و مي‌تواند به اعضاي نهاد قانونگذاري دسترسي داشته باشد كه اين مهم مي‌تواند به كارآمدي مركز كمك كند.

وي در ادامه تصريح كرد: مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي در راستاي اهداف كاربردي كه براي آن تعريف شده است يك مركز كاربردي حكومتي بوده و بايد تقويت شود.

نماينده مردم شاهرود در مجلس همچنين با بيان اينكه روساي مركز پژوهش‌ها از ابتداي تأسيس آن نماينده مجلس بوده‌اند، اظهار داشت: ما معتقديم نمايندگي رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس قطعا به پيشرفت كارهاي صورت‌گرفته در آن كمك خواهد كرد.

وي در پاسخ به سوال ديگر باشگاه خبرنگاران در خصوص نحوه جذب مشاوران براي ارتقاي طرح‌ها و لوايح ارجاعي به اين مركز افزود: طبق تصميمات صورت‌گرفته، شورايي سه‌ضلعي متشكل از نظريه‌پردازان كه همان دانشگاهيان هستند، دولتي‌ها(دولتمردان فعلي و پيشين) و نمايندگان (نمايندگان فعلي وادوار) تشكيل شده است و در حال توسعه اين شوراها هستيم تا به پيشبرد كارها و پختگي طرح‌ها و لوايح ارجاعي به مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي كمك كنند.

جلالي در پاسخ به به سوال بعدي باشگاه خبرنگاران مبني بر اينكه بعد از گذشت 57 روز از زلزله اخير شمال غرب كشور چه اقداماتي براي بهبود وضعيت زلزله‌زدگان آذربايجان شرقي انجام داده‌ايد، خاطرنشان كرد: مركز پژوهش‌هاي مجلس پس از وقوع زلزله در آذربايجان‌شرقي  بازديدهاي ميداني از مناطق زلزله‌زده داشت كه گزارش آن توسط معاونت‌هاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي به نهادهاي ذيربط از جمله رئيس مجلس شوراي اسلامي ارائه شد.

رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس در پايان اظهار داشت: براي بازسازي اين مناطق زلزله‌زده راهكارهايي ارائه كرده‌ايم و اميدواريم تلاشها براي بازسازي اين مناطق آسيب‌ديده هرچه سريعتر به نتيجه برسند.
انتهاي پيام/س2


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار