دانشگاه بيرجند در تابستان 91 اردوي جهادي خود را در سه منطقه معصوم‌آباد، نصرت‌آباد، سرپرك استان خراسان با هدف ارتقاي سطح علمي خانواده‌هاي روستايي و عدم وابستگي به يك اقتصاد سپري کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، سامان نيازي مسئول بسيج دانشگاه آزاد واحد بيرجند در توضيح برگزاري اردوهاي جهادي در اين دانشگاه گفت: دانشجويان بسيجي دانشگاه آزد واحد بيرجند در ادامه فعاليت‌هاي جهادي خود به 3 منطقه محروم معصوم‌آباد، نصرت‌آباد، سرپرك در استان خراسان رفته و خدمات خود را در اختيار مردم محروم اين مناطق قرار دادند.

وي افزود: عمده فعاليت‌هاي دانشجويان بسيجي دانشگاه آزاد بيرجند در اين اردو ساخت مدرسه‌اي در بخش خوسف روستاي نصرت آباد بود که به همت دانشجويان مهندسي عمران، شيمي، برق اين دانشگاه صورت گرفت.

نيازي گفت: دانشجويان دختر رشته‌هاي پزشكي، پرستاري و مامايي در روستاهاي نصرت‌آباد و معصوم‌آباد اقدام به برگزاري كلاس‌هاي آموزشي، فرهنگي، رياضيات و... براي مادران و فرزندان اين روستاها كرده و آموزش‌هاي پزشکي و بهداشتي مفيدي را در اختيار بانوان اين منطقه  را قرار دادند.

مسئول بسيج دانشگاه آزاد واحد بيرجند با بيان اينکه تشکيل تعاوني‌هاي مردمي براي ايجاد مشاغل خانگي و هدايت روستائيان به سمت اقتصاد چند بعدي از ديگر فعاليت‌هاي دانشجويان در اين اردوهاي جهادي بود، تصريح کرد: طرحي که در اختيار خانوارهاي روستايي قرار داديم، استفاده از چند فعاليت هم راستا بود، يعني اينکه يک کشاورز در کنار کار کشاورزي خود به فعاليت در حوزه دام و طيور نيز بپردازد که اين امر نه تنها به اقتصاد خانوار، بلکه به رشد اقتصاد کشور نيز کمک خواهد کرد.

نيازي افزود: اردوي ديگري نيز متشكل از 20 دانشجوي دختر اين دانشگاه به روستاي تواب اعزام شد و در نقاشي ساختمان يك مدرسه همت گماشته و كلاس‌هاي آموزشي در اين منطقه برگزار كردند.

وي با تاکيد بر اينکه بيش از يک دهه از فرمان مقام معظم رهبري مبني بر تشکيل بسيج سازندگي و حضور جهادي بسيجيان در عرصه سازندگي و محروميت‌زدايي از روستاها مي گذرد، اظهارداشت: در همين راستا هر روز بر ميزان فعاليت‌ها و خدمات اين مجموعه مردمي در قالب اردوهاي جهادي افزوده مي‌شود.

مسئول بسيج دانشگاه آزاد بيرجند با تاکيد بر اينکه فصل تابستان به دليل تعطيلي دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالي فرصت مغتنمي براي حضور علاقه‌مندان در عرصه سازندگي است خاطرنشان کرد: ماموريت بسيج دانشجويي کمک به دولت براي محروميت‌زدايي با اولويت مناطق محروم است که با دستاوردهاي خوبي همراه بوده و به کارگيري جوانان در سازندگي طي يک دهه فعاليت، هر روز بر ابعاد آن افزوده مي‌شود.


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار