مسئول اردوهای جهادی دانشجویان خراسان جنوبی از اعزام 41 گروه دانشجویی به روستاهای محروم این استان تا پایان تیرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ حامد شبانی صبح امروز در حاشیه اعزام گروه‌های دانشجویی قاین به روستاها اظهار کرد: تاکنون 29 گروه به مناطق مختلف استان اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه حدود 60 گروه در شهریورماه به این مناطق اعزام می‌شود، تصریح کرد: در مجموع تا پایان سال جاری 140 گروه 15 نفره دانشجویی در روستاهای محروم سربیشه، نهبندان، اسدیه، سرایان، بشرویه و قاین حضور می‌یابند.

*140 نقطه روستایی زیرپوشش اردوهای جهادی

مسئول اردوهای جهادی دانشجویان خراسان جنوبی با بیان اینکه تا پایان تیرمان نیز 41 گروه دانشجویی به روستاهای محروم خراسان جنوبی اعزام می‌شوند، گفت: امسال 2 هزار دانشجو در قالب گروه‌های 15 نفره به مناطق محروم روستایی خراسان جنوبی اعزام می‌شوند.

شبانی اضافه کرد: اگر اعزام گروه‌های دانشجویی برای عرصه‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی محقق شود با توجه به اینکه هر گروه دانشجویی به یک روستا اعزام می‌شود تا پایان امسال گروه‌های جهادی دانشجویی به 140 نقطه روستایی استان می‌روند.

*اعزام 20 تیم دانشجویی به نقاط محروم قاین

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قاین نیز گفت: امروز 30 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی، پیام نور و دانشکده فنی مهندسی قاین به روستاهای محروم و دورافتاده کلاته شیخ علی، چدان و بزن‌آباد اعزام می‌شوند.

صفرعلی اسماعیلی تاکید کرد: برگزاری اردوی جهادی در تقویت روحیه خودباوری جوانان، رفع محرومیت از مناطق محروم و دورافتاده و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان روستایی و به ویژه دانشجویان نقش بسزایی دارد.

وی از اردوهای جهادی به عنوان یک رزمایش بزرگ فرهنگی یاد کرد و افزود: امسال بیش از 20 تیم از دانشجویان در گروه‌های 15 نفره سازماندهی شده‌اند که در عرصه‌های کشاورزی، دامپروری، فرهنگ، ورزشی، بهداشتی و عمران روستاها و زیباسازی مساجد، حسینیه‌ها، مدارس و گلزار شهدا همکاری دارند/ع.

برچسب ها: اعزام ، گروه ، دانشجویی ، به ، طرح ، هجرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.