افراد سالخورده معتقدند علی رغم سالها تلاش برای اقتصاد آلمان، آنها اکنون به حاشیه رانده شده اند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بحران اقتصادی تاثیرات زیادی بر روی اقتصاد اروپا گذاشته و اگرچه آلمان کمترین تاثیر را از این موضوع به نسبت دیگر کشورها برده است اما به نظر می رسد دولت آلمان، ترفند جالبی برای کاهش کسری بودجه خود به کار گرفته است و آن، فشار روی افراد سالخورده است.
 
هم اکنون میزان پرداخت بازنشستگی در آلمان در یک دهه گذشته پنج درصد کاهش یافته است که این امر بسیاری از افراد بازنشسته را به ادامه فعالیت کاری خود واداشته است.

در مقایسه با سال 2000، تعداد بازنشستگانی که در آلمان به علت کمبود حقوق بازنشستگی خود مجبور به ادامه فعالیت هستند، 60 درصد افزایش یافته است. این آمار تعداد کلی بازنشستگانی را که به جمع نیروی کار فعال آلمان بازگشته اند، به حدود 800 هزار نفر می رساند.

مشکلات مالی آلمان همچنین موجب تلاش برای بستن برخی مراکز نگهداری از سالمندان شده است. زیرا تامین بودجه آنها برای دولت امکان پذیر نیست و افراد سالخورده معتقدند علی رغم سالها تلاش برای اقتصاد آلمان، آنها اکنون به حاشیه رانده شده اند.

دولت آلمان می گوید به دنبال راه تازه ای برای کمک به بازنشستگان است اما با توجه به مشکلات مالی موجود، یافتن منابع مالی برای کمک به این افراد ممکن است دشوار باشد و آنها باید به فکر مکانی جدید برای اقامت خود باشند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار