شور و حال ايجاد شده در شهر بجنورد و نيز سراسر استان خراسان شمالی از سفر رهبر معظم انقلاب را هيچ قلمي نمي تواند ثبت کند، اما آن چه را که قابل وصف و گفتني است سعي داريم در اين مجال بياوريم.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، حال و هواي بجنورد و شهروندانش در هفته اخير نسبت به قبل تفاوت محسوس دارد. نصب پرچم مقدس جمهوري اسلامي ايران بر سردر مغازه ها، مساجد، خودروها و نصب پوستر و عکس مقام معظم رهبري بر تيرهاي برق ميان بولوار شهر و بر شيشه مغازه ها و ... همگي نشان از آمدن بهار در پاييز دارد.

جنب و جوش شهروندان و مسئولان براي ميزباني از مهمان بزرگواري است که استان در هفته جاري، قدوم مبارکش را لمس خواهد کرد. حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي که پس از سال ها چشم انتظاري ساکنان اين ديار حالا به واقعيت نزديک و نزديک تر مي شود، حال استان را دگرگون کرده است.

شور و حال ايجاد شده در شهر بجنورد و نيز سراسر استان را هيچ قلمي نمي تواند ثبت کند، اما آن چه را که قابل وصف و گفتني است سعي داريم در اين مجال بياوريم.

نشاط و روحيه شاد و وصف ناپذير ساکنان خراسان شمالي به واقع مانند فرا رسيدن بهار طبيعت و شکوفايي آن مثال زدني است، البته که اين شور و شوق وصف ناپذير غيرقابل قياس با آمدن بهار و آماده سازي براي بهار طبيعت است.

ميزباني خوب و در خور شأن از رهبر معظم انقلاب اسلامي و مسلمانان جهان اسلام از اصلي ترين آرزوهاي ساکنان اين ديار ولايتمدار است.

يکي از شهروندان که در حال خريد مايحتاج روزانه است، مي گويد: از زماني که خبر آمدن رهبر را شنيده ام، حس خوبي در من ايجاد شده است و احساس مي کنم عيد بزرگي در پيش است و بايد شهرمان را آذين بندي کنيم.«يوسفي» کاسب 19 ساله اي که از آمدن رهبر ابراز خوشحالي مي کند، اظهار مي دارد: اين که مي توانيم با ايشان ديداري حضوري در شهر و استان خودمان داشته باشيم، بسيار مسرت بخش است.وي آمدن رهبر به اين خطه را نشان دهنده توجه ايشان به تمام نقاط کشور ذکر مي کند که باعث اميدواري هم وطنان است.

«محمد»، جوان بجنوردي که از شدت هيجان شوق ديدار ولي امر مسلمين سر از پا نمي شناسد، مي گويد: جانم فداي رهبر، ما جوانان پر شور خراسان شمالي و عاشق ولايت فقيه آن چه در توان داريم براي زيبا کردن و آماده سازي استان مان به منظور ميزباني از رهبري مهيا مي کنيم.

دوست «محمد» که هيجاني کمتر از او ندارد هم بيان مي کند: تمام اقشار استان در حرفه و مشاغل مختلف در پي مهيا کردن و آماده سازي استان براي قدوم پر برکت مقام معظم رهبري هستند.«سعيدي» مي افزايد: جوانان بسيجي مرکز استان را ببينيد که چگونه با شور و حرارت خاص مشغول نصب تراکت، عکس و پرچم در سردر مساجد و مغازه ها هستند و سر از پا نمي شناسند.

«مليحه ملاجردي» دانشجوي دانشگاه علوم پزشکي خراسان شمالي است که از سفر مقام معظم رهبري ابراز خرسندي و بيان مي کند: ما دانشجويان استان مشتاق ديدار ايشان هستيم و قلب هايمان براي حضورشان مي تپد و نفس هايمان براي ديدارشان به شماره افتاده است. وي تأکيد مي کند: خوشحاليم که حضرت آيت ا... خامنه اي به بجنورد، شهر دانشجو پرور قدم مي گذارند که اين موضوع سبب دلگرمي و تلاش بيشتر ما براي پيشرفت کشورمان و عاشقانه تلاش کردن در حوزه درمان و پزشکي است.

از «اسدي» جوان 22 ساله اي که در حال نصب پرچم کشور و عکس رهبري بر روي شيشه مغازه اش است، مي پرسم از حضور رهبري در خراسان شمالي چه حسي دارد که مي گويد: 19 مهر که استان به قدوم پر برکت رهبري مزين مي شود، روز تولد من است. سر از پا نمي شناسم، براي چه کسي مي تواند اين مهم روي دهد که در سال روز تولدش به ديدار معشوقش برسد.

وي با شور خاصي ادامه مي دهد: ديدار نزديک با رهبري آن هم در روز تولد آرزوي هر کسي است، اما کمتر کسي مي تواند به واقعيتي برسد که براي من در حال تحقق يافتن است، خدا را هزار مرتبه شاکرم که اين توفيق را نصيب من کرد.

شور و حال موجود در مساجد و مراکز فرهنگي شهر فراتر از نصب پرچم کشور و تراکت است، بچه هاي مسجد و جوانان بسيجي در حال آماده سازي براي پخت آش نذري و توزيع شربت و شيريني هستند تا علاوه بر کام دل ها، جان ها هم از سفر ولي امر مسلمين به استان شيرين شود.

«فاطمه» از بچه هاي فعال مسجد شهداي شهرک شاهد است که با بيان حس و حال موجود در اين مسجد، از برپايي جشن شادي براي حضور رهبري در مرکز استان و پخش شيريني و شربت و آش نذري بين ساکنان شهرک خبر مي دهد.

«فاطمه» مي گفت: تکاپوي شهروندان و به خصوص جوانان و دانش آموزان بجنورد براي پذيرايي از رهبري حالت رقابت به خود گرفته است و هر يک سعي دارد در آذين بندي، نظافت و زيبا سازي مدرسه، کوچه و خيابان محل سکونت خود از بقيه پيشي بگيرد.

به نقاط مختلف شهر که سر مي زني به واقع اين شعر برايت عينيت مي يابد: «مژده اي دل که مسيحا نفسي مي آيد، که ز انفاس خوشش بوي کسي مي آيد.» تمام خيابان ها، معابر اصلي و بولوارها نشان از آمدن ميهمان بزرگي دارد که در تراکت ها و پوسترهاي متفاوت در شکل ها و اندازه هاي مختلف جمله هايي از قبيل «لبيک يا خامنه اي، مردانه ايستاده ايم تا پايان بر عهدي که بسته ايم – گوش به فرمان توايم – اي يوسف دل ها خوش آمدي – اي رهبر آزاده آماده ايم آماده – جانم فداي رهبر – با ولايت زنده ايم – در کشور عشق مقتدا خامنه اي» را مي تواني بخواني. اين جمله ها و بخشي از سخنان رهبري که آذين بخش شهر شده، در جاي جاي آن قابل مشاهده است.

در آن سو اداره ها، بانک ها و نهادهاي دولتي و خصوصي هم از شهروندان عقب نمانده اند و با نصب پرچم، عکس رهبري يا جمله اي از ايشان و چراغاني سردر اداره ها، همگام با مردم در تلاش هستند.

نيروهاي فضاي سبز و خدمات شهري هم در نقاط مختلف به لکه گيري معابر، گل کاري، هرس درخت ها و آبياري آن ها، نظافت شهر، جمع آوري زباله ها، رفت و روب جداول و خيابان ها و پياده روها و چراغاني ميادين مشغولند.

مسير رفت و آمد خودروها از ميدان حضرت قائم(عج) تا چهارراه اميريه نيز جدا شده است تا رفت و آمد شهروندان به آساني انجام شود.مصلاي شهر و آماده سازي آن هم به شدت در حال انجام است. راستي که اين شور و حال و هيجان پير، جوان، زن و مرد براي ميزباني از رهبر معظم انقلاب اسلامي توصيف ناپذير و فقط ديدني است. «خدايا تا ظهور دولت يار گل پيغمبر ما را نگهدار».
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
یه خراسانی
۱۱:۲۸ ۱۷ مهر ۱۳۹۱
منتظر دیدار تو هستیم ای شمیم گل نرگس
آخرین اخبار