صنعت بتن به رغم پيشرفت هاي مناسب، از فقدان نظارت کافي رنج مي برد که متخصصان بايد آگاهانه تر عمل کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران محمود فاطمي عقدا در  دهمين همايش روز بتن و چهارمين کنفرانس ملي بتن بابيان اينکه درحال حاضر صنعت بتن به عنوان يکي از صنايع مهم کشور جايگاه خود را در عرصه صنعت ساختمان به خوبي معرفي کرده است گفت: صنعت بتن در حال حاضر به عنوان يکي از ارکان اصلي در عمران و آباداني کشور شناخته مي شود.


وي با بيان اينکه سخن از آمار و ارقام در صنعت بتن و سيمان بارها در اين گونه کنفرانس ها و سمينارها بيان شده است، افزود: گواه اين مدعا گردهمايي هرساله بهترين اساتيد دانشگاهي و متخصصان صنعت ساختمان و دانشجويان ممتاز  سمينارها است.  


**افزايش جايگاه دانش بتن در دنيا

معاون وزير راه وشهرسازي در ادامه تصريح کرد: امروز دانش بتن درکشور به جايگاه مناسبي دست يافته و محققان کشور در زمينه ارائه مقالات تخصصي پيشرو هستند.


سرپرست مرکز تحقيقات راه، مسکن، وشهرسازي با اشاره به اينکه بتن هاي خود تراکم، بتن هاي با عملکرد بالا بتن هاي  سنگين، حجيم، غلطکي و... در قلمرو دانش متخصصان کشور قرارگرفته اند افزود: به نظر مي رسد هنوز حلقه هاي مفقوده اي در زنجيره صنعت بتن  وساختمان  احساس مي شود واين نقصان در رابطه يا مصالح بتني و بتن هاي معمول مورد مصرف در صنعت ساحتمان سازي کشور به خصوص ساختمان هاي شخصي ساز است.


فاطمي عقدا به نقش اساسي بخش ساختمان در توليد ناخالص ملي توضيح داد و افزود: نقش اساسي که بخش ساختمان در توليد ناخالص ملي دارد در کنار حفظ جان شهروندان، هيچ گزينه اي ديگري جز توجه وي‍ژه و ساخت بناهاي پايدار و مستحکم در برابر زلزله را پيش رويمان قرار نمي دهد  و اين توجه به مفهوم  دقت در تک تک عناصر زنجيره توليد ساختمان است.

 
معاون وزير راه وشهرسازي با بيان اينکه صدمات ناشي از زلزله مي تواند بسيار گسترده باشد افزود: ابعاد سنگين خسارات مالي به همراه فرصت هاي ارزشمندي که از کشور صرف بازسازي مناطق زلزله زده مي شود ،تنها بخشي از خسارات وارده است.
 
**فقدان نظارت کافي در صنعت بتن


معاون وزير راه وشهرسازي با بيان اينکه در زمينه توسعه  صنعت سيمان بتن‌آماده، توليد انواع قطعات بتن سبک و غيره پيشرفت خوبي حاصل شده است افزود: مديريت ناکافي نظارت بر اجرا و همچنين توليد ومصرف مصالح غير استاندارد باعث شده تا کنون در زمينه کنترل کيفي ساختمان ساختمان مشکلاتي داشته باشيم.


فاطمي عقدا درادامه اظهار داشت: صنعت بتن به رغم پيشرفت هاي مناسب، از فقدان نظارت کافي رنج مي برد و متخصصان ما در اين زمينه بايد آگاه تر باشند.

وي با بيان اينکه ايجاد ساختمانهاي پايدار و مطمئن در برابر حوادث به وي‍ژه زلزله  در کشور و توجه به بهينه سازي مصرف انرژي در ساختمان بايد به باور عمومي و عزم ملي به دور از شعار تبديل شود افزود: کليه مسئولان صنعت ساختمان وظايف مهم و حساسي به عهده دارند که بايد همسو با با جامعه  حرفه اي بخش مهندسي کشور، متهعدانه و مسئولانه نقش هاي خود را ايفا کنند تا از سرمايه هاي ارزشمند اين مرز بوم به خوبي استفاده شود.

سرپرست مرکز تحقيقات راه، مسکن وشهرسازي با اشاره به اينکه مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي با ادغام وزاتخانه هاي مسکن و شهرسازي و راه وترابري، وظيفه سنگين تري را برعهده خواهد داشت افزود: در برنامه ريزي هاي تحقيقاتي اين مرکز تلاش ميکند با افزايش کيفي زير بناهاي توسعه کشور، مانند اسکله ها، فرودگاه ها پل ها و ساختمان ها را با محوريت قرار دادن به ارتقاي کيفي انواع سازه ها بتني افزايش دهيم./س
برچسب ها: صنعت ، بتن ، نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار