مدير كل دفتر مقررات ملي ساختمان وزارت راه و شهرسازي صنعت بتن در حال حاضر به دليل استفاده از شن و ماسه نامرغوب دچار بيماري و سرطان شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ غلامرضا هوايي در همايش معرفي و تجليل از واحدهاي برگزيده واحدهاي ساختمان با بيان اينكه در سال 84 آيين نامه استاندارد اجرايي شده است، گفت: در طي اين سال ها اقدامات خوبي در جهت كنترل كيفي مصالح ساختماني صورت گرفته انتظار مي رود كه نسبت به سال هاي گذشته بهتر شود.

وي با بيان اينكه در توليد مصالح ساختماني از جمله آهن آلات نگراني كمي وجود دارد، ادامه داد: در كشور آهن آلات با رعايت تمام استانداردها، توليد مي شود.

هوايي در ادامه تصريح كرد: متاسفانه در توليد بتون از جمله شن و ماسه تنها 10 درصد از استانداردها رعايت مي گردد كه اين امر بسيار نگران كننده است.

مدير كل دفتر مقررات ملي ساختمان وزارت راه و شهرسازي با اشاره به اينكه صنعت ساختمان در كشور دچار سرطان شده است، افزود: بتون يكي از پر مصرف ترين مصالح استفاده شده در كشور است كه متاسفانه در حال حاضر موارد استفاده شده از آن از جمله شن و ماسه بسيار بي كيفيت است.

هوايي در خصوص وضعيت مصالح مسكن مهر گفت: عدم استفاده از مصالح سنتي در مسكن مهر و استفاده از مصالح صنعتي و نوين نشانگر رشد صنعت ساختمان در كشور است.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: در برنامه چهارم استفاده از مصالح صنعتي تنها 4 درصد بود ولي امروزه با همكاري نظام مهندسي و سازمان ملي استاندارد اين آمار به 28 درصد رسيده است./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار