کليه کالاهاي صادراتي ايران صاحب شناسنامه انگليسي مي شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، احمد غلامزاده مديرعامل مرکز ملي شماره گذاري کالا و خدمات ايران (ايران کد) با بيان مطلب بالا گفت: هدف از اين کار (توليد شناسنامه انگليسي) فراهم ساختن زيرساختي براي معرفي کالاهاي صادراتي است.

وي افزود: ايجاد چنين زيرساختي يکي از لازمه هاي رشد و گسترش تجارت الکترونيک است.
وي با اشاره به اينکه در کاتالوگ الکترونيک کالاها امکان درج قيمت نيز به زودي فراهم مي شود اظهار داشت: با اين امکان تسهيلات مختلفي براي بخش حاکميت و مردم ايجاد مي شود.

وي  ادامه داد: بخش حاکميت با استفاده از اين کاتالوگ، ابزاري در دست دارد تا قيمت هاي مصوب را به آساني و به موقع در دسترس مردم قرار دهد.

مديرعامل ايران کد يکي ديگر از امکانات اين کاتالوگ براي مصرف کننده کالا را فراهم ساختن زمينه اي براي ارسال نظرات مردم دانست و گفت: مردم با باز کردن کاتالوگ هر کالا امکان نظردهي در مورد قيمت محصول را دارند که اين امر مي تواند موجب ارتقاء مديريت بازار با استفاده از نظرات و انتظارات مردم شود.

وي ايجاد اين بستر را يکي از قابليت هاي سيستم کدگذاري کالا و خدمات ايران دانست و گفت:‌ هم اکنون اطلاعات 900 هزار قلم کالاي ساخت ايران روي پرتال ايران کد وجود دارد که بسياري از نهادها مي توانند از آن بهره برداري کنند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار