فرماندار زهک گفت: 3 هزار و 650 هکتار از اراضی بیابانی شهرستان زهک به منظور مقابله با بیابان‌ها زیر طرح‌های نهال‌کاری، پخش سیلاب، بادشکن مزارع و احداث نهالستان رفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان  ،احمد دهمرده اظهار داشت: در حوزه شهرستان زهک دو مرکز کانون حرکت شن‌های روان قرار دارد که در راستای مقابله با پدیده حرکت ریزگردها و بیابان زدایی طرح‌های خوبی در این شهرستان اجرا شده  است.
وی افزود: با اتمام و بهره برداری از این طرح‌ها مشکل حرکت ریزگردها در این شهرستان حل خواهد شد.
دهمرده ادامه داد: در همین راستا 3 هزار هکتار از اراضی بیابانی این شهرستان با اعتبار 130 میلیون تومان نهال کاری شده، 140 هکتار با اعتبار 140 میلیون تومان بادشکن احداث شده و 480 هکتار هم با اعتبار 350 میلیون تومان مراقبت و نگهداری از عرصه‌های نهال کاری انجام شده است.
فرماندار زهک گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها بخش عمده‌ای از مشکلات روستاهایی که در معرض هجوم شن‌های روان هستند حل خواهد شد.
دهمرده همچنین از اجرای طرح‌های مشابه در سال جاری خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته طرح‌های جدیدی هم در راستای مقابله با بیابان‌ها امسال اجرا خواهد شد و امیدواریم که حرکت ریزگردها در این شهرستان به طور کامل کنترل شود. /س

برچسب ها: بیابان ، زدایی ، درزهک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.