700 میلیارد ریال به مدیریت بحران استان در سال مالی 91 اختصاص یافته است و این اعتبار در قالب 328 طرح هزینه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، معاون عمرانی استاندار زنجان به مناسبت فرا رسیدن هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی گفت: عمده اهداف هزینه کرد اعتبارات مدیریت بحران در سه حوزه پیشگیری، امداد و بازسازی هزینه خواهد شد و در این رابطه همه توان مدیریتی استان به کار گرفته شده است.

کریمی افزود: با توجه به حادثه‌خیز بودن کشور و استان انتظار می‌رود برنامه‌ریزی‌های مناسبی در مواجه با هرگونه حادثه طبیعی صورت گیرد به همین خاطر درصدد هستیم با اقداماتی همچون مقاوم‌سازی منازل مسکونی، افزایش طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری ضریب اطمینان را در برابر حوادث طبیعی افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 54 درصد از منازل مسکونی روستایی در برابر زلزله مقاوم‌سازی شده است، تصریح کرد: در شهرهای استان نیز بخش قابل توجهی منزل مسکونی در قالب مسکن مهر ساخته شده است که اصول مهندسی در احداث آن رعایت شده و در برابر زلزله مقاوم هستند.

معاون عمرانی استاندار زنجان، به ضرورت نوسازی بافت‌های فرسوده در مناطق مختلف استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر 511 هکتار از منازل مسکونی در بافت فرسوده قرار دارند که دولت برای نوسازی آن تسهیلات خوبی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: یکی از تهدیدات چند سال اخیر اقتصاد کشور مربوط به خشکسالی می‌شود که در سطح استان نیز شاهد آن هستیم، بنابراین برای مواجه با این پدیده اقدامات خوبی انجام شده است تا اثرات این پدیده کمتر شود که از آن جمله می‌توان به احداث سد، بند و مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز اشاره کرد.

معاون عمرانی استاندار زنجان در بخش دیگری به مقابله با سیل اشاره کرد و یادآور شد: در ماه های گذشته در پی وقوع چندین سیل در سطح استان برنامه‌ریزی‌هایی برای مقابله با این پدیده صورت گرفت که می‌توان به احداث دیواره حائل و اختصاص بودجه به طرح ‌های آبخیزداری و مدیریت آب اشاره کرد.

کریمی خاطرنشان کرد: احداث سالن‌های چند منظوره بحران نیز از دیگر اقدامات مدیریت بحران استان به‌شمار می‌رود به‌طوریکه 18 سالن در این رابطه احداث خواهد شد که 5 سالن آماده بهره‌برداری بوده و مابقی در حال ساخت هستند.

این مقام مسئول همچنین به برنامه‌های مخصوص هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در استان اشاره کرد و گفت: شعار این هفته " اتخاذ تدابیر راهبردی، مشارکت مردمی و کاهش خطرپذیری" اعلام شده است./س


برچسب ها: اعتبار ، زنجان ، مدیریت ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.