اغلب کارکنان بخش بهداشت و درمان و بیمارستانهای فرانسه در اعتراض به طرح های ریاضت اقتصادی دولت و وضعیت نامناسب بهداشت و سلامت در این کشور تظاهرات برگزار کردند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، کادر پزشکی معمولا جز اقشاری از جامعه هستند که کمترین اعتصاب را انجام می دهند و خیلی به ندرت اقدامی عملی درباره نارضایتی شغلی خود بروز می دهند اما بحران اقتصادی این رویه را تغییر داده است و پزشکان و کارکنان بیمارستانهای شهر آتن پایتخت یونان به نشانه مخالفت و اعتراض با نظام سرمایه داری و ادامه سیاست ریاضت اقتصادی دولت کشورشان دست به تظاهرات زدند.

دولت یونان به درخواست اتحادیه اروپا، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول موسوم به تروئیکا، بودجه مراکز درمانی را به منظور کاهش کسری بودجه کشور بشدت کاهش داده و در نظر دارد که تعداد زیادی از مراکز درمانی، بیمارستان های دولتی را تعطیل و با ادغام کند.

از سوی دیگر ، پرستاران آمریکایی نیز که به شدت به شرایط کار خود اعتراض دارند، در ایالت ماساچوست در اعتراض به شرایط کار خود اعتصاب 24 ساعته ای را آغاز کرده اند . پرستاران آمریکایی می گویند بیمارستانها سیاستهای غیرمنصفانه ای را دربرخورد با پرستاران در پیش می گیرند. آنها معترض خواهان ایجاد تغییرات در قوانین مربوط به اضافه کاری و مرخصی های استعلاجی هستند اما بحران اقتصادی چنین اختیاری را از کارفرمایان سلب کرده است.

همچنین اغلب کارکنان بخش بهداشت و درمان و بیمارستانهای فرانسه در اعتراض به طرح های ریاضت اقتصادی دولت و وضعیت نامناسب بهداشت و سلامت در این کشور تظاهرات برگزار کردند.

تظاهرکنندگان که شماری از کارکنان ادارات ، بیمارستانها، مراکز بهداشتی و درمانی شهرهای مختلف فرانسه آنها را همراهی می کردند، درحالی که تصاویر و دست نوشته هایی دراعتراض به وضعیت بهداشت و درمان داشتند،نسبت به کاهش سطح بهداشت جامعه ظرف سالیان اخیر و بسته شدن شماری از مراکز بیمارستانی و درمانی،عصر شنبه در میدانˈ اوبسرواتوارˈ و خیابانهای منتهی به آن در پاریس تجمع کردند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار