به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه
حجتالاسلام محمدجعفرمنتظری گفت: دیوان عدالت اداری آیینه است که سلامت اداری دستگاهها را نشان میدهد و آمار شکایات رسیده به این دیوان نشاندهنده آن نیست که تمام این شکایات به حق و ناسلامتی کار دستگاهها است اما بخشی از این شکایات نیزدلالت بر توجه ویژه مدیران برعملکرد دستگاهها دارد.
منتظری تصریح کرد: بخش حقوقی دستگاهها و ادارات دولتی در دفاع از حقوق بیتالمال و دفاع از تادیه حقوق مردم ضعیف است و این مشکلآسیبی عمومی در دستگاههای دولتی است که آثار و تبعاتش در اجرا مشخص میشود
منتظری با مقایسه آماری از شکایات رسیده به دیوان عدالت اداری خاطرنشان کرد: در سال 89 مجموعه شکایات رسیده به دیوان عدالت اداری را هزار و 825 مورد و در سال 90 این شکایات به هزار و 881 مورد رسیده است که 3 درصد افزایش را نشان میدهد
وی افزود: در 5 ماهه اول سال 91 شکایات رسیده به دیوان عدالت اداری در کرمانشاه 22.9 درصد رشد داشته که آماری قابل تامل استکه باید آسیبشناسی شود./س