رئيس مركز تحقيقات آلرژي دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت : يكي از علائم مهم ابتلا به آلرژي ها خارش بدن است .

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دكتر فرحزاد جباري با اشاره به تفاوت هاي آلرژي ها و سرماخوردگي اظهار داشت : تفاوت اصلي اين دو بيماري اين است كه در سرماخوردگي ها به دليل اينكه عومل ويروسي و ميكروبي در به وجود آمدن آنها دست دارند بيمار دچار تب مي شود ولي در حساسيت ها تب در حالت عادي وجود ندارد  و تنها زماني تب بروز مي كند كه بيمار دچار سينوزيت و يا عفونت گردد.

وي در اين راستا تصريح كرد: در بيماران مبتلا به سرماخوردگي ها علائم مانند درد بدني منتشر وجود دارد در صورتيكه در بيماران داراي حساسيت اين علائم وجود ندارد و فقط امكان دارد دچار كمي رنگ پريدگي و يا كسالت باشند.

رئيس مركز تحقيقات آلرژي دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت با اشاره به عوامل ايجاد كننده آلرژي ها ادامه داد : براي ايجاد حساسيت بايد زمينه هاي ژنتيكي و محيطي توام باشند.

دكتر جباري در اين راستا خاطر نشان كرد: عوامل محيطي شامل هر چيزي است كه بتواند سيستم بدن را تحريك كند مانند غذاهاي مختلف، گرده هاي گياهان به خصوص در ابتداي بهار و يا پاييز ، حيوانات خانگي و عواملي از اين قبيل هستند.

وي با اشاره به روش هاي درمان اين بيماري تاكيد كرد : در اين بيماري اولين روش درماني كه توصيه مي شود حذف كردن عامل محيطي است به عنوان مثال براي بيماري كه حيوان خانگي دارد توصيه مي شود كه نزديك آن نباشند.

رئيس مركز تحقيقات آلرژي دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت ادامه داد : اما در مراحل بعدي سعي مي شود تا پاسخ هاي ژنتيكي را كم كنيم در واقع در روش هاي ايمونوتراپي از داروهايي استفاده مي شود كه در اصطلاح عموم به آنها واكسن گفته مي شود و با استفاده در دفعات مكرر از آنها سعي مي شود تا سيستم بدن را به سمتي پيش ببرند كه در مقابل اين تحريكات پاسخ ندهد./ح
برچسب ها: خارش ، پوست ، آلرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار