ایران به عنوان مبتکر ورزشهای خانوادگی و همگانی، از سوی فدراسیون جهانی ورزشهای همگانی، برای ترویج آن در كشورهایی آسیایی انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی وزارت ورزش و جوانان كشور به برنامه ریزی های صورت گرفته برای اشاعه ورزشهای همگانی در كشور اشاره كرد وگفت: باید تا سال 1404 بیش از 50 درصد مردم كشور در ورزشهای همگانی مشاركت و فعالیت كنند.

مجد آرا به اعطای لوح تقدیر ترویج ورزشهای همگانی توسط فدراسیون جهانی این ورزش به ایران اشاره كرد و افزود: از این پس ایران، برای گسترش ورزشهای همگانی در كشورهای تاجیكستان، پاكستان، افغانستان و ارمنستان تلاش خواهد كرد.

مجد آرا به برنامه ریزی برای بسترسازی در مناطق مختلف كشور برای ترویج ورزشهای همگانی اشاره و تصریح كرد: این فدراسیون با تشكیل شورای راهبردی ورزشهای همگانی در كشور با حضور تمامی دستگاه های اجرایی و دولتی و وزیر ورزش و جوانان در تلاش برای بكار گیری تمامی امكانات به منظور تحقق این برنامه است.

وی به برگزاری چهار نوع كلاس آموزشی بین المللی در سطح ایران اشاره كرد و ادامه داد: تمامی افراد بالای 18 سال می توانند در این كلاس ها شركت و آموزشهای لازم ورزشهای همگانی رایج در جهان را بگذرانند.

رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی وزارت ورزش و جوانان كشور به توسعه تجهیزات ورزشی در سطح پارك ها و بوستان ها در سطح كشور اشاره و خاطر نشان كرد: شهرداری ها، شورا های اسلامی شهرها و ادارات كل ورزش و جوانان استانها موظف به تجهیز این محوطه ها به وسایل بازی و ورزشهای همگانی هستند./س

برچسب ها: ایران ، ترویج ، ورزش ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.