معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: مجوز كمیسیون ماده 215(ردیف اعتبار ملی) برای پنج طرح مهم آبی در استان كهگیلویه وبویراحمد اخذ شد.

'علی دائمی' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: مهمترین این طرح ها شامل سد مارون 2، سد شیو ، شبلیز ، سیوكی و طرح آبرسانی به شهرهای دهدشت ، سوق ، لنده و چرام بوده است.
وی یكی از مشكلات اساسی در اجرای پروژهای عمرانی در بخش آب و آبفا بویژه سدهای بزرگ در این استان را كمبود اعتبارات دانست و افزود: با اخذ مجوز این كمیسیون و قرارگرفتن این طرح ها در ردیف بودجه سالانه كشور، شاهد تسریع در روند اجرای آنها خواهیم بود.
دائمی در بازدید از سد 'تنگ سرخ 'یاسوج این سد را یكی از سدهای برزرگ و مهم كشور دانست و گفت: روند اجرایی این سد به دلیل كمبود اعتبارات كند و ضعیف است.
وی اظهار داشت: با افتتاح و بهره برداری از این سد بزرگ آب شرب ، كشاورزی و صنعت شهرستان بویراحمد و تمامی روستاها و بخش های اطراف آن تامین خواهد شد.
دائمی اظهار داشت:مهمترین مشكل این سد در زمینه عدم جذب و تخصیص اعتبار است.
وی با بیان اینكه اعتبارات خوبی برای این سد در سال جاری و سال 92 در نظرگرفته شده است ، افزود: در صورت تامین اعتبارپیش بینی می شود این سد تا تاپایان سال 94 به بهره برداری كامل برسد.
وی گفت: در افق پیش بینی شده سال 1420 نیز آب آشامیدنی ، كشاورزی و صنعت بخشی از استان های مجاور از طریق این سد تامین خواهد شد.
دائمی افزود: بر اساس توافقی كه با مجمع نمایندگان ، استاندار و سایر مسوولان و مقامات اجرایی در این استان انجام شد قرار است در اسرع وقت تمامی مشكلات و تنگناهای موجود در پروژه های عمرانی بخش آب و ابفا مرتفع شود.
وی عنوان كرد:استان كهگیلویه وبویراحمد بیش از 10درصد منابع آب كشور را دراختیار دارد ولی هم اكنون در بسیاری از مناطق و شهرهای خود با مشكل شدید كم آبی در بخش های مختلف مواجه است كه باید با یك برنامه ریزی مناسب و بهره برداری از سدهای موجود و سرمایه گذاری برای مهار روان آبها مشكلات موجود را به حداقل رساند./س

برچسب ها: طرح ، آبی ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.