شبکه سی ان ان اعلام کرد مردم اردن اصلاحات را علاج مشکلات کشورشان می دانند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه سی ان ان ؛ سارا سایندر خبرنگار شبکه در اردن گفت:« امروز مردم اردن در پایتخت تظاهرات کردند. هزاران نفر در این تظاهرات شرکت داشتند. مردم اردن خواهان ایجاد تغییرات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی در کشورشان هستند. آنها می خواهند با فساد دولتی در کشورشان مبارزه شود.

آنها خواهان اصلاحات هستند. آنها نمی خواهند اصلاحات ظاهری باشد بلکه می خواهند اصلاحات به صورت زیربنایی و ساختاری در قانون اساسی کشور ایجاد شود. براساس قانون اساسی فعلی اردن، پادشاه این کشور قدرت بسیار زیادی دارد اما مردم اردن می خواهند اختیارات پادشاه محدود شود و آنها بتوانند نمایندگان منتخب خودشان را در پارلمان داشته باشند. اما ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن با این خواسته ها مخالف است و فقط به تغییراتی تن در می دهد که خودش بخواهد. مردم اردن از وضع اقتصادی کشورشان نیز ناراضی هستند. آنها می گویند هزینه های زندگی در کشورشان بسیار افزایش یافته است. مردم اردن از تورم فزاینده در کشورشان ناراضی هستند.

جوانان اردن نیز از بیکاری گسترده در کشورشان به خشم آمده اند. فارغ التحصیلان دانشگاهی در اردن نیز نمی توانند کار پیدا کنند. این وضع شبیه وضعی است که در دیگر کشورهای عربی انقلابی وجود داشته و به بهار عربی در این کشورها منجر شده است. تظاهرات در پایتخت اردن هنوز به خشونت کشیده نشده است. تظاهرات امروز هم باآنکه هزاران نفر در آن شرکت داشتند آرام بود.»

خبرنگار شبکه در ادامه افزود:« مردم اردن می گویند وعده های داده شده برای ایجاد اصلاحات تحقق پیدا نکرده است و وعده تغییرات به تنهایی کافی نیست. پادشاه اردن در دو سال، سه مرتبه نخست وزیر را تغییر داده اما حاضر نشده است از اختیارات خودش بکاهد و بخشی از اختیارات خود را به شورای عالی قانونگذاری بدهد.
برچسب ها: اردن ، سی ان ان ، اصلاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار