پلیس اردن روز جمعه هنگام بازرسی سه دستگاه اتوبوس حامل افرادی که برای شرکت در تظاهرات به سمت مرکز امان پایتخت این کشور در حرکت بودند، هشت نفر را بازداشت و مقادیری سلاح توقیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی پلیس اردن تصریح کرد :« سه دستگاه اتوبوس به سوی مرکز امان در حرکت بودند. پلیس هشت نفر را بازداشت و چندین قبضه اسلحه و باتون توقیف کرد.»

دست کم دو هزار نیروی امنیتی در تظاهراتی که پس از نماز جمعه در امان برگزار شد، در محل مستقر شدند. جنبش اخوان المسلمین اردن پیش بینی کرده بود حدود پنجاه هزار نفر در این تظاهرات شرکت کنند.

مخالفان اردنی پارچه نوشته ای در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود:«اصلاحاتی که ما خواستار آن هستیم به این شرح است: قانون انتخاباتی دموکراتیک، تغییرات در قانون اساسی ، دولت منتخب، نظام سیاسی مستقل، دادگاه قانون اساسی، مبارزه کارآمد با فساد و عدم دخالت دستگاه های امنیتی در تصمیمات سیاسی.»

 تظاهراتی نیز قرار بود در حمایت از عبدالله دوم پادشاه اردن در همین مکان برگزار شود که روز پنجشنبه به دلیل «جلوگیری از درگیری های احتمالی» به زمان نامشخصی موکول شد.

پادشاه اردن روز پنجشنبه پارلمان این کشور را منحل کرد و برگزاری انتخابات زود هنگام را خواستار شد. با این حال وی تاریخ دقیقی برای این موضوع اعلام نکرد.

با این حال جنبش اخوان المسلمین اردن اعلام کرده است انتخابات زود هنگام را تحریم می کند. این جنبش همچنین در سال دو هزار و ده نیز انتخابات زود هنگام را در اعتراض به عدم اجرای اصلاحات اساسی تحریم کرده بود.
برچسب ها: اردن ، بازداشت ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار