رئیس جبهه ملی برای ایجاد اصلاحات در اردن که از احزاب مخالف دولت است ،اعلام کرد جنبش اسلامی اردن با برگزاری تظاهرات گسترده در کشور در واقع می خواهد حضور بیشتر و فعال خود را درعرصه جامعه وصحنه سیاسی کشور به اثبات برسانند .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، احمد عبیدات گفت :« هدف اصلی فراخوان جنبش اسلامی در اردن برای برگزاری تظاهرات گسترده که قرار است امروز برگزار شود مخالفت با عملکرد سیاسی دولت و نیز اثبات حضورشان در عرصه سیاسی کشور است» .

عبیدات در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری آلمان تاکیدکرد احزاب سیاسی اردن مانند دیگر احزاب و گروههای مخالف و جنبشهای مردمی این کشور بر این عقیده است حضور گسترده در خیابانها در شرایط فعلی امری ضروری است تا به نظام حاکم کشور بفهمانند که مردم از خواسته های شان برای ایجاد اصلاحات فراگیر هرگز چشم پوشی نخواهند کرد .

وی خاطر نشان کرد همه احزاب و گروهها در اردن می کوشند تا سهم بیشتری در قدرت داشته باشند و این مسئله تنها به اسلام گراها در اردن محدود نمی شود ولی این امر باید از طریق برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه و آرای مردم در صندوقهای رای مشخص شود .

به گفته این فعال مخالف، احزاب اسلامی اردن نیز مانند دیگر احزاب و گروههای کشور با قانون جدید تنها یک رای در کشور مخالفند . بر اساس این قانون در انتخابات پارلمانی کشور هر فرد تنها می تواند به یک نفر رای بدهد .

به گزارش خبرگزاری آلمان از قاهره ، عبیدات در ادامه اظهار داشت طبیعی است که اسلام گراها نیز مانند دیگر احزاب سیاسی و اجتماعی کشور بر این عقیده اند اگر قانون انتخابات در کشور عادلانه باشد، سهم آنان در قدرت بیش از دیگران خواهد بود .

جنبش اسلامی مخالف دولت اردن امروز تظاهرات بزرگی با عنوان جمعه نجات ملی اردن برگزار می کند . این تظاهرات از مسجد جامع الحسنی تا میدان النجیل به مسافت یک کیلومتر در مرکز امان برگزار می شود .

این تظاهرات در حالی برگزار می شود که جنبش اسلامی مخالف اردن پیشتر در مخالفت با قانون جدید یک رای اعلام کرد در انتخابات پارلمانی آینده شرکت نخواهد کرد .

ملک عبد الله دوم پادشاه اردن روز پنجشنبه در حکمی پارلمان این کشور را منحل کرد و خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در کشور شد . پیش بینی می شود انتخابات پارلمانی اردن تا اواخر امسال برگزار شود .
برچسب ها: اردن ، اسلام ، فعالیت ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار