اضطراب و پیشرفت تحصیلی همواره با یکدیگر رابطه پیچیده ای دارند که اگر میزان اضطراب در دانش آموزان بیش از اندازه باشد نمی گذارد آنان درس را یاد بگیرند.

رضا رئیس پور مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگاربهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برخی از دانش آموزان به دلیل ناتوانی در یادگیری دروس مختلف دچار اضطراب شدیدی می شوند و همین احساس باعث کم شدن تمرکز در آنها می شود که در پی آن نیز یادگیری را دچار اشکال می کند و چرخه ای از ترس و ناتوانی را در ذهن آنها شکل می دهد.باید مراقب بود تا اضطراب دانش آموز او را به انفعال و بی اعتنایی در تلاش برای یادگیری نکشاند.

وی خاطر نشان کرد: آموزگار باید تلاش کند تا به پیشرفت های جزئی دانش آموز توجه کند و با مطرح نمودن نقاط قوت و اضطراب او بکاهد .

وی در پایان تصریح کرد: در کل شناسایی دقیق عواطف و هیجان های عاطفی دانش آموزان سر کلاس بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی شان تاثیر بسزایی دارد./ع2
برچسب ها: اضطراب ، پیشرفت ، هیجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار