وزير دفاع سابق آمريکا با حمله نظامي آمریکا و اسرائیل عليه تاسيسات هسته اي ايران مخالفت کرد و این کار را خارج از توان این دو خواند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه جروزالم پست، رابرت گيتس که روز گذشته در نورفولک در ايالت ويرجينياي آمريکا سخن مي گفت اسرائيل نبايد باعث آسيب ديدن منافع آمريکا در منطقه شود و با حمله هوايي عليه تاسيسات هسته اي ايران ، منافع آمريکا را در منطقه به خطر بياندازد. 

گيتس همچنين هشدار داد که دست زدن به حمله نظامي عليه ايران فاجعه آميز خواهد بود و پيامدهاي ناگواري به همراه خواهد داشت.

وي همچنين از دولت آمريکا خواست تا براي  رهبران اسرائيل به صراحت روشن کنند که آمريکا به اسرائيل اجازه نخواهد داد منافع حياتي آمريکا را به خطر بياندازد.

گيتس با این ادعا اعمال تحريم ها عليه ايران بهترين شيوه براي توقف فعالیتهای هسته اي اين کشور است گفت حمله به تاسيسات هسته اي ايران فاجعه آميز خواهد بود و باعث خواهد شد تا آمريکا مجددا" در اين نقطه از جهان (خاورميانه) درگير جنگ شود .

رابرت گيتس همچنين گفت نه اسرائيل و نه آمريکا توانايي نظامي لازم براي از بين بردن برنامه اتمي ايران را ندارند مضافا" به اينکه عمليات نظامي عليه تاسيسات هسته اي ايران سبب خواهد شد تا ايران زودتر هسته اي شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار