رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: با پیشنهادهای ارائه شده به وزارت علوم قرار است رشته مهندسی هسته‌ای در دانشگاه محقق اردبیلی راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ جلیل جعفری بنه خلخال   در جلسه توسعه طرح‌های زیر‌بنایی در خلخال افزود: ما با همکاری نمایندگان استان در تلاش هستیم تا رشته‌های متناسب با فناوری‌های نوین را در دانشگاه‌های استان اردبیل راه‌اندازی کنیم و در کنار آن به تقویت دانشکده‌های مختلف با استقرار در شهرستان‌های متعدد استان کمک کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین از احداث راکتور 10 مگاواتی تحقیقاتی خبر داد و گفت: همانگونه که مشگین‌شهر از پتانسیل انرژی ژئوترمال برخوردار است منطقه الماس خلخال نیز ظرفیت تاسیس و راه‌اندازی نیروگاه بادی را دارد که بنده به عنوان مسئولی کمیته انرژی‌های نو کمیسیون انرژی مجلس در تلاش هستم تا مناطق محتلف استان از ظرفیت و قابلیت انرژی‌های نو استفاده کنند.

رئیس کمیته هسته‌ای و انرژی‌های نو مجلس نهم با اشاره به احداث نیروگاه سیکل ترکیبی استان افزود: 90 درصد کارهای مرتبط با این موضوع پیگیری شده و به زودی زمینه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی در خلخال فراهم می‌آید.

وی همچنین از راه‌آهن به عنوان شبکه ایمن در ترانزیت کالا خبر داد و گفت: با اتصال راه‌آهن میانهـ اردبیل و نزدیکی این خط ریلی به کارخانه سیمان امیدواریم در صادرات و ارسال این محصول به سایر مناطق با مشکلی مواجه نشویم./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.