مدیریت شهری هر سال در ایام بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها با هدف ارتقا سطح خدمت رسانی به شهروندان فعالیت های مختلفی را انجام می دهد .

 اجرای تدابیر ترافیکی، زیباسازی شهر، ایمن‌سازی‌ خیابان‌ها و معابر منتهی به مدارس و دانشگاه‌ها، ایجاد سرویس ویژه مدارس و ویژه‌برنامه‌های فرهنگی از بخش های مختلف این طرح است که به طور متمرکز  در محلات پایتخت اجرا می شود. این طرح از 19 شهریور ماه آغاز شده و تا 15 مهر ماه پایان می  پذیرد.
به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، در میان مناطق 22 گانه شهر تهران، مجموعه شهرداری منطقه 13 نیز اقداماتی برای آسایش و رفاه حال محصلین انجام داده که در ادامه با اهم این اقدامات آشنا می شوید.
اهدای بسته سلامتی و برگزاری مسابقات ورزشی  
تبلیغات محیطی، تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی، کتابچه ویژه سرویس مدارس، تهیه بسته فرهنگی و سلامتی از مهم ترین اقداماتی است که در طرح استقبال از مهر صورت گرفت.
مدیر اداره سلامت منطقه 13 گفت : علاوه بر ارائه بسته های سلامت به دانش آموزان مدارس ابتدائی ، نمایش های مختلفی هم در زمینه مسائل بهداشتی و سلامتی در حیاط مدارس برگزار شد.
وی با اشاره به اعزام مشاور به مدارس ادامه داد : به منظور ارتقای سطح اگاهی دانش آموزان و همچنین ارائه مشاوره های مختلف مشاوران مجربی به مدارس اعزام و دانش آموزان را در زمینه های مختلف راهنمایی و هدایت کردند.
ادب با اشاره به برگزاری مسابقات و همایش های ورزشی ویژه دانش آموزان تصریح کرد: این مسابقات ورزشی در رشته های مختلف ورزشی در هفته اول مهر ماه برگزار شد.
زیبا سازی مدارس  
محمد معما ، در تشریح اقدامات  شهرداری منطقه 13 در طرح استقبال از مهر از اجرای نقاشی دیواری مدارس به متراژ 6 هزار و 300 متر مربع  خبر داد و گفت : به مناسبت ایام بازگشائی مدارس ، 38 مدرسه  با طرح های مختلف و رنگ های شاد رنگ آمیزی شد که این امر در راستای زیباسازی مدارس و آراستگی  فضا های آموزشی  صورت گرفت.
وی  رنگ آمیزی  دیوارهای 8 مدرسه و بازسازی آنها ،   شستشو و پاکسازی مدارس به متراژ50 هزار متر ، رنگ آمیزی پوششی ، تبلیغات فرهنگی با نصب بنر و پلاکارد، نصب وسایل بدنسازی در  برخی از بوستان ها  را از دیگر اقدامات این اداره در طرح استقبال مهر عنوان کرد.
محمدمعما با اشاره به رنگ آمیزی اکرولیک و بند کشی در منطقه 13 اظهار داشت : هنرستان سپاه ، اتوبان دوران-روبروی مترو ،مدرسه علامه حلی از جمله نقاطی هستند که در طرح استقبال از مهر زیبا سازی و آراسته شده اند.
رئیس اداره زیبا سازی منطقه 13 با اشاره به رنگ آمیزی  110 هزار متر از جداول خیابانهای اصلی و خیابانهای منتهی به مدارس اظهار داشت :  عملیات رنگ آمیزی  در بیش از 30 نقطه از جمله خیابان های محوی ، خشکبارچی ، اسدی ، خیابان سی متری نیروی هوایی ، خیابان فجر ، خیابان شهید ناصری ، خیابان 15 متری اول ، هشت متری اول ، خیابان چهارم و اول، سوم و پنجم  نیروی هوایی ، حاشیه کوی زینبیه ، پل تره بار، اتوبان شهید یاسینی ، اتوبان رودکی ، فلکه دوم نیروی هوایی ، خیابان کلینی ، خیابان دهقان ، فلکه چهار گوش ، مسیل براری ، مقابل بوستان پیروزی ، میدان معلم ، اتوبان دوران ، میدان شهید مهتدی ، اتوبان دوران ، خیابان خاقانی ،و.. انجام شده است.  
وی خاطر نشان کرد : مدرسه زراعتکار ،مدرسه معصومه قزوینی ،مدرسه فجر اسلام ،مدرسه حجاب ،مدرسه راه زینب ،مدرسه شهید آوینی ،هنرستان خوارزمی ،مدرسه زهرای اطهر ، مدرسه شهید اشرفی اصفهانی ،دبیرستان عرفان ،دبستان حزب الله ،دبیرستان فرزانگان ،مدرسه ایران سنجش ،مدرسه پیروزی ، دبستان جعفریه ، مدرسه مهدیون ،مدرسه هدف ،مدرسه جلال احمد ،دبیرستان شهدا ،دبستان هدایت ،مدرسه یاران خمینی ،مدرسه شهید منتظری ،مدرسه شرافت ،مدرسه قرآنی علویه ، دبیرستان علامه حلی ،مدرسه شهید باهنر ،مدرسه دارلفنون ،مدرسه فرهنگ  از اسامی مدارسی هستند که در طرح استقبال از مهر رنگ آمیزی شده اند.  
کاشت گل و گیاه در حیاط مدارس
در آستانه و همزمان با ایام بازگشائی مدارس ، بیش از 558 اصله در خت در حیاط مدارس  نواحی چهار گانه کاشته شد.
ابوالقاسم پور ، رئیس اداره فضای سبز منطقه 13 در تشریح اقدامات این اداره در طرح استقبال از مهر گفت : در آستانه و همزمان با ایام بازگشائی مدارس کاشت و غرس  446 اصله درخت در ناحیه یک ، 85 اصله درخت ناحیه2 ،   27 اصله درخت در ناحیه 3، 118 متر مکعب کندکوب باغچه  و همچنین  هرس فرم و نظافت باغچه  در ناحیه 4 صورت گرفته است.  
وی با اشاره به کاشت گل و گیاه و درخت در 29 مدرسه منطقه 13 افزود : انواع گل و گیاه شامل  چنار و اقاقیا، ابریشم مصری زیتون، زرشک پیروکانتا خرزهره توت اقاقیا در مدارس نواحی چهار گانه کاشته شده ضمن اینکه عملیات نظافت باغچه ها ، هرس و خشکه چینی نیز توسط اکیپ های اجرایی اداره فضای سبز صورت گرفته است .
رئیس اداره فضای سبز منطقه 13تصریح کرد : طبق  آیین هرسال به مناسبت آغاز ماه مهر و سال تحصیلی، با همکاری بین شهرداری منطقه  و اداره آموزش و پرورش، اقدام به توزیع 3000 گل¬های شاخه بریده در سطح مدارس نواحی چهارگانه شد.  
ایمن سازی  معابر و بهبود وضعیت ترافیکی  
معاون حمل و نقل ترافیک منطقه 13اگفت : در آستانه و همزمان با ایام بازگشائی مدارس ایمن سازی معابر و خیابان های منتهی به مدارس با ترسیم خط کشی  ها ی ترافیکی صورت گرفت.
سیروس میلانی در تشریح اقدامات این حوزه در ایام بازگشائی مدارس تصریح کرد : در راستای ایمن سازی معابر منطقه از ابتدای طرح استقبال از بهار تا کنون مرمت 9 دستگاه پل هوایی عابر پیاده ،مرمت و نصب 5 دستگاه سرپناه ، نصب و مرمت 1000 متر طول گاردریل ، نصب 200 عدد انواع تابلو ترافیکی ، نصب 400 متر طول نرده ایمنی ، نصب مانع U  شکل و استوانه ایمنی ، مرمت و جمع آوری انواع تابلو های ترافیکی صورت پذیرفته است.
وی 3500 متر مربع اصلاح هندسی راه دسترسی دماوند به یاسینی (چهار فصل) ، 3000 متر مربع اصلاح هندسی ورودی و خروجی پمپ CNG و ایمن سازی مسیر اتوبان شهید دوران به طول 2 هزار متر را جمله اقدامات صورت گرفته در طرح استقبال از مهر عنوان کرد..وی با اشاره به ایمن سازی مسیر ها و معابر منطقه خاطر نشان کرد : با به کارگیری تجهیزات و نیروی انسانی ماهر 28 هزار متر طول خط کشی محوری ، 35 عدد خط کشی نوشتاری و 105 متر مربع خط کشی هاشور صورت پذیرفته است.بهسازی و آماده سازی وضع  موجود پایانه ها  ، شناسایی و حل مشکلات مربوط به گره های ترافیکی ، شناسایی نقاط تجمع مسافر و اجرای طرح های ضربتی برا ی حل مشکل  از دیگر مواردی است که صورت پذیرفته است.
توزیع مخازن بازیافت در مدارس
رئیس اداره بازیافت منطقه 13 گفت : این اداره برای بازیافت بیشتر پسماند خشک مدارس ، به توزیع مخزن 12 لیتری و 60 لیتری بازیافت در مدارس اقداک کرده است.
انوشه افزود : بر گزاری جشن شکو فه ها و کلاس اولی ها در مدارس، اجرای زنگ بازیافت در مدارس، اجرای آموزش و اطلاع رسانی در غرفه های بازیافت، اهدای جوایز به دانش آموزان همراه با طرح های بازیافت و.. از جمله مواردی است که با هدف آشنایی دانش آموزان با مقوله بازیافت و نهادینه سازی فرهنگ بازیافت صورت گرفت.
تجهیز ناوگان جمع آوری پسماند برای جمع آوری از سطح مدارس ،جمع اوری کتب سال قبل دانش آموزان ،توزیع کیسه آبی از دیگر مواردی است که در راستای اجرای استقبال از مهر صورت گرفته است. /ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار