رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:به طور قطع بایدبرای اشتغال‌زایی،چرخه صنعت و تولید را به حرکت در بیاوریم.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود:زمانی که تولید به خواب برود و فعالیتی صورت نگیرد نمی توان به کاهش بیکاری امیدوار بود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل بیکاری تصریح کرد:نه تنها در خراسان شمالی بلکه در سایر شهرها و استان‌های کشور نیز مشکل بیکاری همچنان برقوت خود باقی است.

وی همچنین با اشاره به گرانی دلار ادامه این روند را موجب تعطیلی واحدهای تولیدی ، صنعتی و افزایش بیکاری عنوان کرد.

عزیزی ضمن یادآوری این مطلب که پیش از گران شدن ارز تولید در وضعیت خوبی قرار نداشت و بیشتر واحدهای صنعتی و کارگاه‌های تولیدی تا یک قدمی تعطیلی رفته‌اند و یا مجبور به باز خرید کردن کارگران شده‌اند، گفت:به طور قطع پس از گرانی ارز طی روزهای اخیر، تولید نیز کاملا از حرکت متوقف می‌شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:اگر بخواهیم وضعیت نابسامان ارز و اشتغال را بهبود بخشیم باید تولید افزایش و به دنبال آن درآمد ناخالص ملی نیزرشد یابد.

نماینده مردمشیروان در مجلسبا اشاره به عدم حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی متذکر شد: واحدهای صنعتی و تولیدی که برای تهیه مواد مورد نیاز به ارز نیاز دارند باافزایش قیمت سرسام آور دلار،تعطیل می‌شوند.

عزیزی در ادامه با انتقاد از بانکها گفت:کجای دنیا دیده‌ایدبانک‌ها برای وام‌هایی که بهتولید کننده دادهاندبالای ۲۰ درصد سود دریافت کنند ضمن این‌که جریمه دیرکرد را نیز ۶ درصد محاسبه می‌کنند که در مجموع ۲۶ درصد سود می‌شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد:با این شرایط اگر کارخانه‌ای نیز در وضعیت خوبی قرار داشته باشد باید بیشتر درآمد خود را به بانک‌ها بدهد.

وی ضمن مخالفتبا دریافت سود بیشتر از واحدهای تولیدی در قبال پرداخت تسهیلات و وام‌های بانکی‌،متذکر شد:هیچ یارانه‌ای به واحدهای تولیدی پرداخت نشده است؛اگر یارانه‌ای به واحدهای تولیدی به طور مستقیم و غیر مستقیم پرداخت می‌شد وضعیت این‌گونه نبود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.