كساني كه اخيرا به اين زندان مراجعه كرده اند، گفته اند كه اتاق ملاقات رنگ آميزي و مرتب شده و فرش هاي جديدي در آن گسترده شده است تا افکار عمومی شکنجه ها را باور نکنند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، حکایت حمایت های عربستان از آمریکا و تشویق ایالات متحده از فعالیتهای این کشور عربی، اتفاق جدیدی نیست اما اکنون این دو کشور با بحرانی مشابه مواجه شده اند و آن، خشونت علیه زندانیان است.

كميسيون ناظران لس آنجلس در جديدترين گزارش خود رئيس زندانهاي لس انجلس را مسئول خشونت در زندانهاي اين شهر معرفي كرد. اين گزارش پس از يك سال درباره بدرفتاري با زندانيان در بزرگترين زندان آمريكا منتشر شده است. گروههاي حقوق بشري از مقامات لس آنجلس خواسته اند تا عليه رئيس زندانهاي این شهر اقدام كنند اما او مدعي شد از خشونتهايي كه در زندانهاي زير دست او اتفاق افتاده خبر ندارد.

در اين گزارش شهادت برخي از زندانيان نيز گنجانده شده است كه با چشم خود ديده اند مسئولان زندان برخي زندانيان را به شدت كتك زده يا برخي را عليه برخي ديگر تحريك كرده اند.

از سوی دیگر اقدام هزاران نفر از فعالان عربستاني در افشاي نقض حقوق بشر در زندان الحاير، مسئولان سعودي را براي سرپوش گذاشتن بر اين رسوايي به تكاپو انداخته است. مسئولان سعودي نیز براي فرار از فشارهاي بين المللي درنتيجه افشاي وضع بسيار بد بازداشت شدگان در زندان الحاير، در حال زيباسازي اين زندان هستند تا افكار عمومي داخلي و خارجي را از واقعيت آنچه كه در اين زندان بدنام روي مي دهد، منحرف كنند.

كساني كه اخيرا به اين زندان مراجعه كرده اند، گفته اند كه اتاق ملاقات رنگ آميزي و مرتب شده و فرش هاي جديدي در آن گسترده شده است؛ و شكبه الاخباريه نيز براي پخش برنامه اي از اين زندان در هفته آينده، از امكان بازسازي شده فيلم برداري كرده است.

هفته قبل با انتشار رسوايي شكنجه و بدرفتاري با زندانيان و بازداشت شدگان در زندان الحاير به نقل از خود زندانيان و خانواده هاي آنها در رسانه هاي بين المللي، مسئولان سعودي با فشارهاي شديدي از سوي افكار عمومي مواجه شده اند اما طبق معمول دولت امریکا که درباره همه چیز اظهار نظر می کند، واکنشی به این اقدام ضد بشری نشان نداد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار