عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: تنها راه‌کار برون‌رفت از مشکلات حوزه اقتصاد از جمله نوسانات اخير بازار ارز اجراي قانون است.

عبدالرضا ثروتي نماينده بجنورد، مانه، سلمقان و جارجرم در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران اجراي قانون را مهم‌ترين راهکار حل مشکلات اقتصادي و از جمله بازار ارز دانست و گفت: در صورتي که دولت به قانون مصوب مجلس عمل مي‌کرد عملا در شرايط فعلي شاهد برخي معضلات و مشکلات حوزه اقتصادي نبوديم.

وي گفت: در قانون بودجه سال جاري دونرخ 1226 تومان به عنوان نرخ مرجع و مديريت شناور براي ارز در نظر گرفته شده بود که اجرا نشده است.

عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: دولت از آغاز سال جاري 25 ميليارد تومان ارز وارد بازار کرده و مدعي است همه اين ارزها طبق ارز مرجع بوده  در حاليکه چنين نبوده است.

ثروتي در ادامه تصريح کرد: نمايندگان نظرات خود را در قالب قانون بودجه سال جاري به تصويب رسانده‌اند و دولت نيز مي‌تواند نظرات خود را در قالب لايحه به مجلس ارائه کند.

وي هم‌چنين تحريم‌ها، عدم انتقال ارز، کاهش درآمد‌هاي نفتي و برخي تحرکات داخلي را از جمله عوامل موثر در نوسانات اخير بازار ارز دانست و گفت: با همه مشکلات مي‌شود به نوسانات ارز فائق آمد به شرطي که به قانون عمل شود.

انتهاي پيام/ب2
برچسب ها: ارز ، قانون ، نرخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار