همزمان با اجرای پروژه آت ست طرح مطالعاتی ماهواره ناهید نیز به دانشگاه صنعتی امیر کبیر واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار دانش هاي روز باشگاه خبرنگاران: دکتر علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر در حاشیه کنفرانس ملی ماهواره  برای توسعه از پرتاب ماهواره آت ست در 6 ماهه دوم سال جاری در جمع خبرنگاران خبر داد و گفت: پس از شروع مطالعات مربوط به ماهواره آت ست و کامل شدن آن برنامه پرتاب این ماهواره در دستور کار قرار گرفت و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است در 6 ماهه دوم سال جاری به فضا پرتاب شود.

وی تصریح کرد: آت ست باید در مدار خاصی قرار گیرد که برای این منظور به تجهیزات ویژه ای برای پرتاب نیاز داریم که در این زمینه با سازمان فضایی و همکاری های بین المللی فاز پرتاب ماهواره آت ست دنبال می شود.

آغاز مطالعات ماهواره ناهید در دانشگاه صنعتی امیر کبیر

در ادامه دکتر رهایی با اشاره به همکاری های دانشگاه صنعتی امیر کبیر در پروژه ماهواره ناهید با همکاری دانشگاه صنعتی امیر کبیر و سازمان فضایی اجرا می شود که کار مطالعاتی آن به دانشگاه امیر کبیر به عنوان دانشگاه محوری واگذار شده است .

وی افزود: ماموریت هر دو ماهواره آت ست و ناهید بررسی حوادث طبیعی ، منابع آبی و بررسی منابع طبیعی است.

رهایی خاطر نشان ساخت: هم اکنون مطالعات ماهواره ناهید شروع شده که در صورت پیشرفت مناسب در مطالعات آن می توانیم ظرف سه ماه آینده زمان پرتاب آن را اعلام کنیم.

 طراحی سفینه برای ارسال موجود زنده در دستور کار است

هم چنین رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر از طراحی و ساخت سفینه برای ارسال موجود زنده به فضا در این دانشگاه خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر پروژه کلان دیگری در زمینه طراحی و ساخت سفینه ای برای ارسال موجود زنده به فضا در دستور کار قرار گرفته که با همکاری سازمان فضایی مطالعات آن آغاز شده است.

وی یادآور شد: در کنار فعالیت های تحقیقاتی در حوزه فضایی اقدام به تاسیس پژوهشکده علوم و فناوری فضا نمودیم و آزمایشگاه استانداردی راه اندازی نمودیم تا آزمایشگاه مرجعی برای مطالعات فضایی داشته باشیم./ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار