رئيس سازمان زندان‌ها با تاکید بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و فراهم شدن زمینه مناسب فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی گفت: باید کاهش جمعیت کیفری که از تاکیدات مقام معظم رهبری است در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، غلامحسين اسماعیلی در مراسم تودیع ومعارفه مدیر کل زندان‌های هرمزگان در بندرعباس، اظهار داشت: امنیت و آرامش جامعه حاصل نگهداری اشرار،قاچاقچیان و بزهکاران در زندان‌ها است.

وی با بیان اینکه زندانبانی کاری دشوار وطاقت فرسا است گفت: کارکنان زندانها با همه سختی‌ها، مشقت‌ها، اضطراب و استرس‌ها ،فشارهای روانی و در نهایت گمنامی و با ایثار و فداکاری و به صورت شبانه روزی خدمت می‌کنند و این جای بسی افتخار است.

رئیس سازمان زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی کشور افزود: یکی از تاثیر گذارترین دستگاه‌ها در تامین امنیت،سازمان زندان‌ها است.

وي با اشاره به افزایش جمعیت کیفری زندانها تصریح کرد: زندان باید محلی برای نگهداری مجرمینی باشد که سلامت اجتماعی وروانی جامعه را به مخاطره انداخته واز ورود زندانیان مالی وجرائم غیر عمد تا جایی که امکان داشته باشد جلوگیری شود.

اسماعیلی اظهار داشت: با کمبود فضای فیزیکی مناسب و افزایش جمعیت کیفری فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی را نمی توان به خوبی انجام داد و باید کاهش جمعیت کیفری که از تاکیدات مقام معظم رهبری است در دستور کار قرار گیرد.

 بر اساس اين خبر به نقل از سازمان زندان‌ها؛ اسماعيلي در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دید افراد جامعه نسبت به زندان و زندانی نیازمند تغییر است گفت: فردی که از زندان آزاد می شود باید از سوی جامعه ومردم مورد پذیرش قرار گیرد چرا که منزوی شدن این افراد موجب تکرار جرم وبزه می‌شود.

رئیس سازمان زندانها واقدامات تامینی و تربیتی کشور افزود: ماموریت سازمان زندان‌ها جدا از اینکه اجرای احکام صادره قضایی است، اصلاح وتربیت و بازسازی شخصیت مددجویان نیز هست و آنان را با تغییر نگرش وافکار مثبت راهی جامعه می‌کند و جامعه هم باید دید متفاوتی نسبت به این افراد داشته باشد.

اسماعیلی به آمار عفو مددجویان توسط مقام معظم رهبری به مناسبت عید فطر هم اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از8هزار نفر از زندانیان آزاد و بیش از 10هزار نفر تخفیف مجازات گرفتند.

وی با اشاره به قرار گرفتن زندان‌ها در بافت شهری ومشکلات آن گفت: اهتمام جدی برای انتقال وساخت زندانها در خارج از محدوه‌های شهری در دستور کار قرار گرفته شده و 8زندان بزرگ کشور به زودی به خارج از شهرها انتقال می‌یابد.

اسماعيلي تصریح کرد: مرحله نخست ساخت زندان تهران بزرگ به بهره برداری رسیده و مرحله دوم نیز به زودی آغاز می‌شود.

رئيس سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: زمین مناسب برای ساخت زندان بندرعباس در خارج از شهر با همکاری مسئولان استانی نیز فراهم شده و به زودی تحویل داده شده وتا سال 92 با سیر مراحل و اخذ مصوبه قانونی اجرایی می‌شود.

"انتهاي پيام"/پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار