جمعی از مسئولان ارشد فرهنگی استان بر تقویت سطح علمی و دینی اساتید دانشگاه تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان،جمعی از روسای دانشگاهها و مسئولان ارشد فرهنگی استان زنجان در دیدار با ((یادگاری)) عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس جهاد دانشگاهی كشور با اشاره به نقش اساتید در شكل گیری اخلاق دانشجویان، خواهان اتخاذ سیاستی برای تقویت سطح علمی و دینی اساتید دانشگاه ها شدند.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان زنجان ضمن اظهار تاسف از كمبود كارشناس دینی مجرب در كشور گفت: در حال حاضر گرایش جوانان به سمت دین مداری افزایش یافته اما نبود اساتید و راهنمایان مجرب اسلامی موجب انحرافاتی در این گرایشات شده است.

فرجی با تاكید بر ضرورت اصلاح فرهنگی جامعه افزود: این اصلاح باید از بالا به پایین صورت پذیرد یعنی مسئولان و نهادهای فرهنگی برجسته ای همچون شورای عالی انقلاب فرهنگی كه از تخصص و ارزش های انقلابی توام با یكدیگر برخوردارند.

فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان نیز در این دیدارضمن اظهار خرسندی از فعالیت های فرهنگی در جامعه تاکید کرد: طی هفته دفاع مقدس طی امسال یك هزارو 357 برنامه فرهنگی در سطح استان زنجان اجرا شد كه 100 هزار نفر از اقشار مختلف جامعه در آن حضور داشتند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با شاره به اشتغال به تحصیل 14هزار دانشجو در دانشگاه متبوعش گفت: نقش اساتید در تعلیم و تربیت دانشجویان بسیار مهم است.

پرتوی نقش اساتید معارف را در پرورش فكرو اخلاق دانشجویان مهم دانست و گفت: نباید اساتید نسبت به مسائل فرهنگی و دینی بی تفاوت باشند.

مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز با بیان اینكه استاد یكی از اركان تعلیم و تربیت است گفت: دانشجویان نباید صرفا برای اخذ پست سازمانی وارد دانشگاه شوند چرا كه در این صورت تعلیم و تربیت به معنای واقعی فراموش می شود./س



 
برچسب ها: اساتید ، آموزش ، علمی ، دینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.