رئيس مركز رشد فناوري‌هاي دارويي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز با بيان اين‌كه تبديل سه داروي گياهي به محصول، پروژه‌هاي جاري مركز هستند، گفت: مراحل فرمولاسيون اين داروها انجام شده و پس از تكميل فرايندهاي باليني به‌صورت محصول تهيه و روانه بازار مي‌شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،دكتر علي‌اصغر همتي در گفت‌وگو با خبرنگاران - با بيان اين‌كه اين داروها مشابه خارجي ندارد و از گياهان بومي كشور تهيه شده‌اند، عنوان كرد: اين داروها به زودي به 2 شكل موضعي براي ترميم زخم و التهابات پوستي و خوراكي، براي انواع بيماري‌هاي التهابي و قلبي و عروقي تهيه مي‌شود. كارهاي تحقيقاتي روي اين گياهان حدود چهار سال پيش در دانشكده داروسازي اهواز آغاز شده‌است.

 وي ضمن تصريح بر اين‌كه هدف از راه‌اندازي اين مركز، تبديل ايده‌هاي نو در حوزه فناوري‌هاي دارويي به محصول است، خاطرنشان كرد: مركز رشد از هر ايده و فكري كه مراحل پژوهشي آن طي شده باشد و در آستانه تبديل به محصول باشد، استقبال مي‌كند. صاحبان ايده مي‌توانند به عنوان شركت‌هاي دانش بنيان و فناور در مركز مستقر شده تا ضمن برخورداري از حمايت‌هاي مركز، براي تبديل طرح خود به محصول از مزاياي ويژه‌اي مانند استفاده از معافيت‌هاي مختلف مالي و مالياتي، وام‌هاي كم‌بهره، بودجه‌هاي تخصيص يافته‌ از سوي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و امكانات آموزشي و آزمايشگاهي مراكز علمي، بهره‌مند شوند.

 

رئيس مركز رشد فناوري‌هاي دارويي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز با تأكيد بر اين‌كه اين مركز فعاليت‌هاي تحقيقاتي انجام نمي‌دهد بلكه روي نتيجه تحقيقات انجام شده كار مي‌كند، خاطرنشان كرد: در حال حاضر مركز از امكانات و آزمايشگاه‌هاي دانشكده داروسازي استفاده مي‌كند. البته قرار بود مجموعه آزمايشگاهي دانشكده پيراپزشكي به آن واگذار شود و آزمايشگاه‌هاي اين دانشكده در محل ديگري استقرار يابد اما با توجه به آماده نشدن مجموعه آزمايشگاه‌هاي اين دانشكده، هنوز اين اقدام صورت نگرفته‌است.

همتي همچنين به تلاش دانشگاه براي طراحي يك كارخانه داروسازي در اهواز اشاره و تصريح كرد: ‌زمين موردنياز براي اجراي اين پروژه فراهم است و به دنبال تأمين بودجه لازم هستيم.

وي با اشاره به انعقاد قراردادهايي براي خريد تجهيزات آزمايشگاهي، اظهارداشت: به‌زودي تجهيزاتي به ارزش حدود 200 ميليون تومان براي مركز خريداري مي‌شود./س

 
برچسب ها: تبدیل ، گیاه ، محصول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.