مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان بر ضرورت نوسازی و مقاوم سازی بافتهای شهری و روستایی در استان خوزستان تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،علی عسگر ظاهری در نشست خبری اظهار کرد:  پیش آگاهی و پیشگیری در کلیه امور بهتر از مبارزه و درمان است.

وی تصریح کرد: در بسیاری از مواقع پیشگیری، صدمات و خسارات جانی و اقتصادی بلاهای طبیعی را به حداقل ممکن رسانده و این مهم نیازمند آگاهی و شناخت آحاد جامعه از حوادث طبیعی و نحوه برخورد با آن است.

عسگرظاهریی با بیان اینکه سالانه 41 حادثه غیرمترقبه مختلف در جهان رخ می دهد، افزود: از این تعداد شاهد وقوع 31 حادثه در ایران هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان با تاکید براینکه ایران کشور حادثه ‌خیزی است، گفت: براین اساس مقاوم سازی بافتهای شهری و روستایی اهمیت زیادی دارد به طوری که در زلزله آذربایجان شرقی تنها منازلی سالم مانند که نسبت به مقاوم سازی آنها اقدام شده بود.


فعالیت 110 هزار عضو در جمعیت هلال احمر خوزستان
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان همچنین از فعالیت 110 هزار عضو در این جمعیت خبر داد و گفت: این اعضا با دریافت آموزشهای لازم در 19 شعبه و 15 پایگاه استان سازماندهی شده اند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر در حاشیه شهرها نیز مجری کارهای فرهنگی است که در این راستا تا کنون بیش از600 نفر در این مناطق شهرستان اهواز به عضویت جمیعت هلال احمر خوزستان درآمده‌ اند.

عسگرظاهری همچنین از شرکت 15 هزار نیرو در آموزشهای همگانی جمیعت هلال احمر خوزستان خبر داد و گفت: در بخش آموزش عمومی نیز 21 هزار نفر آموزش دیده‌ اند.

وی تصریح کرد: تا کنون بیش از یک هزار و 650 نفر نیز دوره آموزش تخصصی را در جمعیت هلال احمر استان خوزستان سپری کرده اند که در این راستا 60 مربی تخصصی به منظور فعالیت در جمعیت هلال احمر استان مجوز دریافت کرده ‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر از رشد 100 درصدی تجهیزات امدادی در تمام کشور خبر داد و گفت: 13 پایگاه جاده‌ای در خوزستان فعال است و در امداد هوایی و آبی نیز امکانات کاملی در اختیار داریم./ع
برچسب ها: نوسازی ، بافتهای ، فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.