رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: برخورد آگاهانه و تبادل اطلاعات از جمله عوامل کارساز و در جهت کاهش اثرات بلایای طبیعی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حسن قدمی با اشاره به روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی افزود: هدف از یادآوری و بزرگداشت این روز جلب توجه عمومی به مخاطرات بزرگداشت این روز جلب توجه عمومی به مخاطرات ناشی از وقوع پدیده های طبیعی مانند زلزله، سیل، توفان، خشکسالی و شناسایی عوامل پیشگیری و کاهش خسارات و گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار داشت: با توجه به وضعیت خطرپذیری کشور، اهمیت کسب آمادگی در رویارویی با پدیده های خطرساز و کاستن از پیامدهای منفی آنها امری ضروری است و با این رویکرد مسئولیت برخورد آگاهانه و تبادل اطلاعات، پژوهش و تشریک مساعی صاحبنظران، متخصصان و کارشناسان از عوامل کارساز موجب اقدامات اساسی و اثرگذار در کشور است.

قدمی با تاکید بر اینکه با پیشرفت علوم و فنون و فناوری های جدید بسیاری از رخدادهای ناگوار قابل پیش بینی و پیشگیری است تصریح کرد: اگر عوامل خطرساز درست شناسایی و علت یابی شوند و اصول ایمنی و استانداردها به کار گرفته و مراعات شوند از تکرار بسیاری از رویدادهای ناگوار جلوگیری می شود.

وی بیان داشت: ارتقا دانش و آگاهی های عمومی از یک سو و نظارت دقیق مدیریت های شهری بر اجرای قوانین و ممانعت از عوامل خطرساز به میزان قابل توجهی در کاهش اثرات طبیعی موثر است.

رئیس مدیریت بحران کشور خاطر نشان کرد: این ملاحظات بستگی به آگاهی و همکاری آحاد مردم با مسئولان امور شهری دارد و از مهمترین نتایج مورد انتظار از برگزاری مراسم و اجرای برنامه های آموزشی و سایر برنامه های روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی است./ز

برچسب ها: خشکسالی ، خطرپذیری ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار