دبیر دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با انتقاد از نخبگانی که به خارج از کشور سفر کرده و به مملکت خویش بازنمی‌گردند گفت: استفاده از سرمایه‌ملی برای این افراد اتلاف هزینه است و باید از جیب خود خرج سفرشان تامین شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، قاسم جعفری بابیان اینکهاستفاده ازسرمایه بیت‌المال برای دانشجویانی که به خارج کشور سفر کرده و در همان کشور نیزاقامت می‌کنند حق هیچ کس نمی‌داند، اظهار داشت: مهاجرت برای یادگیری علم و دانش امری پذیرفته شده است، اما نه اینکه فرد بعد از تحصیل خود در همان کشور سکنی گزیند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی دانشجویان با وجود ارائه تعهد، بعد از سفر به خارج، دیگر به کشور باز نگشته‌ و غیرت ملی و ایرانی را زیر پا گذاشته‌اند.

این نماینده مجلس نهم با تاکید بر اینکه بودجه مملکت باید برایکسانی استفاده شود که بعد از تحصیل به کشور خودشان بر می‌گردند؛ افزود: اگر کسی می‌خواهد به کشور دیگر رفته و به مملکت خود بازنگردد، می‌تواند از جیب خود خرج سفرو هزینه تحصیلش را پرداخت کند.

وی تصریح کرد: بدیهی است که مسئولان نیز در این میان وظایف سنگینی را بر عهده دارند و باید زمینه مساعدی برای برگشت نخبگان فراهم آورند.

جعفری توسعه رشته‌های دانشگاهی را از جمله راهکارها دانست و تاکید کرد: ضروری است تا رشته‌های دانشگاهی را گسترش داده و شرایط را به گونه‌ای مهیا سازیم تا افراد در مملکت خویش به ادامه تحصیل بپردازند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط نسبتا خوبی از لحاظ علم و دانش در کشور فراهم شده، اعلام کرد: دانشجویانی که برای ادامه تحصیل به خارج کشور سفر کرده‌اند، باید بازگشته تا با استفاده از تجربیات و دانش خود، شرایط جامعه را بر اساس نظام جمهوری اسلامی و به صورت مطلوب تغییر بدهند.

دبیر دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: نباید نخبگان تنها به فکر خود باشند؛ بلکه باید با غیرت ایرانی و با تمام توان، در جهت بهبود اوضاعو شرایط کشورخویش تلاش کنند./س

برچسب ها: تحصیل ، بیت المال ، خارج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.