همه ما میدانیم که حیوانات خانگی نیاید غذاهای مخصوص انسان را مصرف کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک با اینکه تعداد زیادی از غذاهایی که انسانها مصرف می کنند برای حیوانات خانگی بی خطر است(با اینحال نباید جایگزین غذای مخصوص حیوانات شوند) اما مصرف بسیاری دیگر توسط سگ ها و یا گربه ها می تواند برای آنها مشکل ساز شود. تعدادی از آنها به شرح زیر هستند:

آووکادو: مطالعات نشان می دهند ممکن است پوست، میوه، دانه و برگ برخی گونه های آن حاوی سمی به نام پرسین باشند.

پیازو سیر: مصرف آنها(به شکل خام، پخته و یا خشک شده) توسط سگ یا گربه ممکن است منجر به ناراحتی روده و معده و تخریب گلبول های قرمز شود.

انگور و کشمش: در صورت مصرف توسط سگ ممکن است منجر و نارسایی کلیه شود. به گفته دانشمندان هنوز با اطمینان نمی توان گفت که آیا همه سگها دچار این مشکل می شوند یا تنها گونه های خاصی در اثر مصرف انگور یا کشمش بیمار می شوند. با این حال آنها عقیده دارند که نباید سگها از این مواد تغذیه کنند.

خمیر نان: خمیری که در اثر فعالیت مخمر حجیم شده و هنوز پخته نشده در صورت مصرف در معده حیوانات حجیم تر شده و ممکن است منجر به پاره شده روده ها گردد.

استخوان: ممکن است منجر به خفگی و یا پاره شدن امحاء و احشا شوند. به علاوه گوشت و یا تخم مرغ خام بدلیل احتمال آلودگی میکروبی می توانند برای حیوانات خطرساز شوند.

غذاهای پرچرب و با نمک بالا: موجب ناراحتی معده و التهاب پانکراس می شوند. گاهی در پی مصرف بالای نمک و چربی حیوانات دچاراسهال و استفراغ نیز می شوند.

شکلات، نوشیدنی های الکلی و قهوه: ترکیباتی به نام methlxanthins می توانند پس از مصرف شکلات و قهوه منجر به اسهال، نفس نفس زدن، تشنگی، لرزش، تب، بیش فعالی و یا حتی مرگ شوند.

شیرینیهای رژیمی: این محصولات در صورتی که حاوی شیرین کننده های مصنوعی مانند زایلیتول باشند به کلیه ها آسیب زده و در سگ هایی که مقاومتشان کم است منجر به مرگ می شوند. زایلیتول در بسیاری از محصولات مثل آدامس، آب نبات و خمیر دندان به کار می رود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.