بسياري از کارخانجات و شرکت هاي سرشناس اروپايي در پي تشديد روزافزون بحران مالي مجبور شدند فروش خود را کاهش داده و جمعي از کارگران خود را اخراج کنند .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛‌ اطلاعات رسمي نشان مي دهد فروش خودروهاي نو در آلمان که يکي از معيارهاي مهم ارزيابي تقاضا در يکي از مهم ترين بخش هاي اقتصاد اروپاست، ماه سپتامبر به شدت کاهش يافت.

آژانس دولتي کي بي اي اعلام کرد حدود دويست و پنجاه هزار و هشتاد و دو خودرو ماه گذشته به ثبت رسيد که کاهشي ده و نه دهم درصدي را در مقايسه با مدت مشابه سال دو هزار و يازده نشان مي دهد.

 مقامات کارخانه ذوب فلزات آرسلورميتال از تعطيلي کوره اين کارخانه در فلورانژ در شرق فرانسه خبر دادند. اين کوره از حدود يک سال پيش خاموش شده است و براي راه اندازي به سرمايه گذاري نياز دارد. اما در شرايطي که بهاي فولاد در اروپا به شدت کاهش يافته است امکان اين سرمايه گذاري فراهم نشد.

در ماه سپتامبر امسال فروش خودرو در ايتاليا کاهش يافته است. فروش فيات فقط در ايتاليا اندکي بهتر بوده زيرا در سراسر اروپا، فروش اين کارخانه پايين بوده است . در ماه ژوئيه سال 2012 ميزان فروش خودرو در ايتاليا بيست و يک مميز پنج دهم درصد، در ماه اگوست بيست مميز دو دهم درصد و در ماه سپتامبر بيست و پنج مميز هفت دهم درصد کاهش يافته است.

حدود هشتاد هزار نفر از مردم اسپانيا ماه گذشته شغل خود را از دست دادند. با اين تعداد ، تعداد بيکاران اسپانيا به چهار ميليون و هفتصد هزار نفر رسيد که در اين صورت فشار عليه دولت ماريانا راخوي ، نخست وزير اين کشور افزايش مي يابد.

برچسب ها: اروپا ، اقتصاد ، تعطیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار