زمانی که کشتی سوفی مارسک در بندر انگلیسی فلیکستو پهلو گرفت، به نظر می رسید کشتی حامل کانتینرهای 40 فوتی حاوی اسباب بازی کودکان باشد، اما این محموله برای بازی بچه ها چیزی به همراه نداشت.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز، کانتینرهای درون کشتی در واقع محتوی 20 میلیون نخ سیگار غیر قانونی بودند که توسط گروهی ناشناس قاچاق شده بودند. در میان این حلقه قاچاق، یک مشاور استخدام، مالک یک شرکت داربست و یک میلیونر اهل دوبی که در کار باز یافت پلاستیک بود، حضور داشتند.

آنها مدعی بودند که به دلیل وارونه شدن وضعیت اقتصادی اروپا به قاچاق روی آورده اند. یکی از وکلای پال اومیرا 48 ساله رئیس انگلیسی این گروه، در دادگاهی آزاد در اوایل امسال در مورد وی گفت:« وی پول قرض می کرد ولی راه اشتباهی برا برای استفاده از آن انتخاب کرد.

"بنی گیلسنان" یکی از مغازه داران اهل دوبلین که فروش سیگار وی در چهار سال گذشته تا 40 درصد کاهش یافته است

او زندگی خوبی داشت اما همه را از دست داد و شهرتش را تها به دلیل سقوط اقتصادی اروپا از دست داد.» بنی گیلسنان یکی از مغازه داران اهل دوبلین می گوید که فروش سیگار وی در چهار سال گذشته تا 40 درصد کاهش یافته است. او طرفدار وضع مجازات های سنگین تری برای قاچاقچیان سیگار است.


سال هاست که ماموران پلیس و قاچاقچیان بازی موش و گربه بزرگی را در اروپا به راه انداخته اند. سیگارهای قاچاق در هرچیزی از جمله مبلمان و درختان کریسمس جاسازی و قاچاق می شوند، اما بحران اقتصادی چهار ساله اروپا باعث گسترش بازار سیاه سیگار شده و کشورهای اتحادیه اروپا را از درآمدی سرشار محروم کرده است. آنها با این کار، نوع جدیدی از قاچاق را نیز تعریف کرده اند.

در واقع، تاثیر حذف در آمدهای مالیاتی سیگار بسیار زیاد است، به خصوص پس از آنکه اتحادیه اروپا بخشی از در آمدهای مالی خود را از هزینه های گمرکی تامین می کنید که 75 درصد از آن توسط کشورهای عضو به بلوک تزریق می شود. خسارت وارده از این راه تا یک میلیارد یورو در بودجه اتحادیه اروپا و 9 میلیارد یورو برای کشورهای عضو بوده است.
 
 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
برچسب ها: سیگار ، قاچاق ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار