داشتن وزن نرمال و طبیعی برای خانم های باردار بسیار مهم است.

برلیانت بزرگمهر، کارشناس تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  بارداری مساله بسیار مهمی است که به خصوص وزن افراد باردار برای حاملگی مهم است خانم های چاق قبل از این که باردار شوند باید وزنشان را به حالت نرمال برسانند و بعد باردار شوند.

بزرگمهر ادامه داد: در دوران بارداری به هیچ وجه نباید اقدام به کاهش وزن کرد بلکه باید میزان وزن را کنترل کرد که وزن بیش از مقدار طبیعی فرد بالا نرود چون هم برای جنین و هم برای مادر خطرناک خواهد بود.

وی اظهار داشت: در هنگام بارداری بالا رفتن وزن طبیعی است چون با رشد و افزایش وزن جنین به خودی خود وزن مادر هم افزایش پیدا می کند ولی باید توجه داشت که از میزان طبیعی بالاتر نرود.

وی تصریح کرد: خانم های باردار در طی دوران بارداری نباید به هیچ وجه از قرص های لاغری استفاده کنند این قرص ها برای همه ی افراد به خصوص خانم های باردار دارای مضرات بسیار است.

بزرگمهر خاطر نشان کرد: رژیم های غذایی غلط باعث سوء مصرف تغذیه در خانم های باردار خواهد شد که در نتیجه جنین هنگام تولد دچار سوء مصرف تغذیه می شود.

وی متذکر شد: خانم های باردار در طی دوران بارداری باید تحت نظر یک رژیم شناس و متخصص تغذیه باشند و حتماً در طی دوران بارداری از مشاوره ی آن ها استفاده کنند و از داروها و قرص های لاغری در طی دوران بارداری اجتناب کنند./ح
برچسب ها: بارداری ، کاهش وزن ، چاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار