مقامات و شورشيان فيليپين در تلاش براي پايان دادن به چندين دهه فعاليت شبه نظامي گري در اين کشور، مذاکرات خود را در پايتخت مالزي از سر گرفتند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ در گفتگوهاي 4 روزه در کوالالامپور، به منظور متوقف کردن خشونت ها در جنوب فيليپين که از دهه 70 ميلادي تاکنون بيش از 150 هزار کشته برجا گذاشته است، در خصوص توافق به منظور تشريح اقدامات براي نهايي کردن پيمان صلح بحث خواهد شد.
محقر اقبال، مذاکره کننده ارشد گروه شبه نظامي موسوم به جبهه اسلامي آزاديبخش مورو و مارويک لئونن مذاکره کننده ارشد دولت فيليپين، اعلام کرده اند؛ دو طرف قصد دارند تا پايان سال جاري نقشه راه صلح را امضاء کنند.
همچنين؛ دولت فيليپين و شورشيان با اعلام همکاري متقابل وارد اين گفتگوها مي شوند،  اذعان کرده اند، در خصوص بسياري از مسائلي که گفتگوهاي قبلي صلح را مختل کرده، هنوز توافقي حاصل نشده است.
اين گزارش مي افزايد؛ ميزان قدرت جبهه اسلامي آزاديبخش مورو در منطقه خودمختار پيشنهادي جزيره ميندانائو در جنوب فيليپين و شرايط دقيق تقسيم ثروت در اين منطقه از مسائل مهمي  هستند که هنوز حل نشده اند و انتظار مي رود در پايان اين مذاكرات، بيانيه آشكاري صادر شود.
گفتني است؛ ميندانائو ذخاير گسترده بکر طلا، مس و ديگر مواد معدني را در خود جاي داده و يکي از مهم ترين مناطق کشاورزي فيليپين است.

برچسب ها: مذاکرات ، مالزی ، فیلیپین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار