مجموع ماليات ها بيش از 80 درصد قيمت يك پاكت سيگار را در فرانسه تشكيل مي دهد و به نوعی، سیگاری ها و افراد مشروب خوار تاوان بحران اقتصادی را خواهند داد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بحران اقتصادی باعث شده تا سیاستمداران و اقتصاددانان به هر راهی برای کنترل این مشکل متوسل شوند و چه راهی بهتر از اضافه کردن بار موجود روی دوش مردم. اکنون دولت فرانسه نیز با استناد به برخی پیشنهادها، مجموعه اي از تدابير از جمله افزايش ماليات بر دخانيات و مشروبات الكلي را براي پر كردن صندوق هاي تامين اجتماعي كه با كسري بودجه شديدي مواجه است، اعلام كرد.

لذا علاوه بر تدابير صرفه جويي درباره قيمت هاي داروهاي شامل بيمه و همچنين افزايش ماليات براي سهميه ها براي بازنشستگان مرفه، دولت ماليات بر دخانيات و مشروبات الكلي را افزايش می دهد.

براساس آخرين برآوردها، كسري بودجه صندوق هاي خدمات درماني و صندوق هاي بازنشستگي بخش خصوصي فرانسه در سال 2012، حدود 13 ميليارد و 300 ميليون يورو خواهد بود و دولت پيش بيني كرده است كه اين مبلغ را در سال 2013 به 11 ميليارد و 400 ميليون يورو كاهش دهد.

بنابراعلام دولت، افزايش ماليات بر اين مشروب الكلي قرار است 480 ميليون يورو براي تامين اجتماعي درآمدزايي داشته باشد. در خصوص دخانيات كه قيمت آن پيش از اين با افزايش شش و نيم درصدي مواجه بوده است ماليات اختصاص يافته به بودجه تامين اجتماعي از اول ژوئيه 2013 افزايش خواهد يافت و از 64 و 25 صدم درصد به 64 و هفت دهم درصد خواهد رسيد.

دولت فرانسه اعلام كرد اين تدبير 125 ميليون دلار در سال 2013 براي فرانسخ درآمدزايي خواهد داشت. مجموع ماليات ها بيش از 80 درصد قيمت يك پاكت سيگار را در فرانسه تشكيل مي دهد و به نوعی، سیگاری ها و افراد مشروب خوار که قدرت ترک این موضوع را ندارند، تاوان بحران اقتصادی را خواهند داد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار