برای اولین بار طی 60 سال فعالیت این فدراسیون جهاني برنامه ريزي خانواده ریاست کمیته منطقه ای آن در جنوب آسیا بر عهده کشور ايران خواهد بود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران: دکتر صفیه شهریاری افشار رئیس کمیته اجرایی منطقه جنوب آسیا در جمع خبرنگاران گفت: فدراسیون جهانی برنامه ریزی خانواده (IPPF) یکی از بزرگترین سازمان های مردم نهاد جهانی است که در سال 1952 میلادی تاسیس شده است.

وی خاطر نشان کرد: IPPF امسال شصتمین سال تاسیس خود را جشن می گیرد.

وی تصریح کرد: اتفاق مهمی که امسال افتاده این است که پس از 60 سال ایران از بین هشت کشوری که در منطقه جنوب آسیا عضو فدراسیون هستند ریاست کمیته اجرایی را در این منطقه بدست آورده است.

شهریاری ادامه داد: قرار است کنگره ای به نام سلامت خانواده و خدمات داوطلبانه از تاریخ 91.8.3 به مدت 3 روز در تهران برگزار شود.

وی افزود: قرار است به همکاری اساتید یک سری بحث و سخنرانی و یک کارگاه  ادغام برنامه های سلامت بارداری در حاشیه این کنگره برگزار شود.

رئیس کمیته اجرایی منطقه جنوب آسیا خاطر نشان كرد : متخصصین زنان، ارولوژی، بهداشت باروری، بهداشت مادر و کودک، کارشناس مامایی و تغذیه جزء گروه های هدف هستند همچنین از حضور سازمان های مردم نهاد هم استفاده نمی شود.

وی یادآور شد: همزمان با برگزاری همایش جشن شصتمین سال تاسیس فدراسیون جهانی برنامه خانواده(IPPF) نیز برگزار می شود.

وی متذکر شد: این جشن در ایران بیشتر در خصوص اطلاع رسانی برگزار می شود که باعث ارتقاء آگاهی و حمایت طلبی بیشتر از بزرگانی که قبلاً حمایت کرده اند شود./ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.